Finn forhandler

Prøvekjøring

Få tilbud

Bestill service

Ledestjernen som er på godfot med kundene

Ledestjernen som er på godfot med kundene

Det ruller en høy andel varebiler med stjerne i grillen rundt på veiene i Trondheims-regionen. Motor-Trade er den eneste Mercedes-Benz-forhandleren i byen, og har derfor det meste av æren for det, men det handler om mye mer enn at de er det eneste alternativet.

– Greit nok er ikke godt nok her hos oss, innleder Line Tretøy som er selger nyttekjøretøy hos Motor-Trade.

Mer enn et slagord

Det tar ikke mange minuttene før du forstår at «kvalitet i arbeid» er mer enn et slagord for Motor-Trade Trondheim. Her er de opptatt av å spille hverandre gode.

Vi kan igjen svinge oppom Lerkendal, og sitere fra godfot-teorien: «Man har ansvar for sin oppgave, og tar ansvar for helheten».

– Vi må tenke på kvalitet i arbeid i alt vi gjør. Vi blir ikke bedre enn det dårligste leddet. Det er noe med å få alle til å fungere som et team, og det synes jeg vi klarer her, sier Tretøy.

Har adoptert konseptet

Nyttekjøretøykonseptet kvalitet i arbeid hadde sin opprinnelse hos Motor-Trade tilbake i 2010. Det har bare utviklet seg siden, og har i stor grad blitt adoptert sentralt.

– Vi har latt oss inspirere av Motor-Trade. Vi har brukt mange av elementene deres nasjonalt, og vi har vært her oppe regelmessig for å diskutere konseptet, sier Petter Engebretsen, salgssjef Mercedes-Benz Varebil i Bertel O. Steen AS.

– Det føles jo som ditt eget barn, du har sett det vokse, så det er klart ja, du er stolt, sier Frode Gressetvold, salgssjef nyttekjøretøy.

– Det som imponerer meg er måten de gjennomfører kundeløftene de kommuniserer. De lever det med kvalitet i arbeid, og det har blitt en kultur på huset, skyter Engebretsen inn.

Grovt sett består servicekonseptet av tre sentrale kundeløfter: Alltid på hjul, trygg handel og komplett bilhold. Selve begrepet innebefatter allikevel mye mer enn en kan oppsummere i tre punkter. Det som er helt sikkert, er at det rommer betydelig mer enn trøndersk jovialitet.

Produktspesialister

Motor-Trade er sterke i troen på spesialisering. Foran i lokalene sitter tre dedikerte nyttekjøretøy-selgere. På kundesenteret blir du tatt imot av merkespesialister, og bak på verkstedet er det en egen sone for nyttekjøretøy. Her utføres service, klargjøring, spesialtilpasning og påbygg. Alle er produktspesialister.

– Vi blir eksperter på å håndtere næringskunden, næringsproduktene og vi vet hvor viktig det er for kunden at nyttekjøretøy er på veien. Det gjør oss bedre rustet, også når vi skal håndtere problemer som oppstår, for de kan være sammensatte, sier Gressetvold.

Kobler du dette med lidenskap, har du kommet et veldig langt stykke. Salgssjefen kaller det et kulturprosjekt.

– Alle sammen bak meg her på verkstedet brenner for det som har med varebil og påbygg å gjøre. Ikke minst også vet de hva som er viktig for de som bruker bilen. Du må ha en kultur for å forstå kunden, og det har vi lyktes med på Motor-Trade, fastslår han.

Alt på ett sted

Rendyrkingen av rollene gjør ikke minst at Motor-Trade virkelig kan levere på løftet om “one stop shopping». Her får du all hjelpen du trenger, ett sted. Med en spesialtilpasset og skreddersydd varebil er det tross alt ganske lang vei fra kjøp til kjøring. Her gjør de den veien kortest mulig ved å håndtere hele prosessen innenfor husets fire vegger.

– Vi selger bilen før vi også innreder, tilpasser, spesialiserer og dekorerer. Alt er ferdig når kunden står her og skal ta ut en ny bil. Kundene ønsker minst mulig tid ved innbytte. Der er vi behjelpelige, konstaterer Tretøy.

Det betyr minst mulig tid hos bilforhandleren. Mest mulig tid hos egne kunder.

– Jeg blir stresset om det er arbeidsfolk som er inne hos oss og bruker mye tid. En rørlegger skal fikse rør, ikke sitte i et kundemottak eller bruke mye tid på bil, sier hun.

Alltid på hjul

En annen ting som definitivt kan hindre kundene i å være på veien er service, eller uforutsette driftsstans.

– Det som går rundt går sundt, men det handler om å få det fiksa slik at kunden blir fornøyd. Det ligger innunder alltid på hjul, og det er kvalitet i arbeid, understreker Frode Gressetvold.

Skulle noe oppstå gir straksgarantien kundene mulighet til å komme inn på verkstedet for en diagnose der og da. Selv om det er fullt, finner de alltid en plass, det er tross alt en lovnad.

– Enten kan det ende opp med at vi må ta inn bilen, booke opp en ny time, eller eventuelt komme med en låne-bil slik at kunden kan komme ut og gjøre den jobben han skal, sier salgssjefen.

– Tenker langsiktig

Da vi er i lokalene på Tiller er også daglig leder i Aalmo Elektro innom. Steinar Selven leder en stab på 57 ansatte. For dem er det kun Mercedes-Benz og Motor-Trade som gjelder.

– Vi tenker langsiktig. En servicebil som går 7-9 timer hver dag skal vare mer enn fem år, og vår erfaring med Mercedes-Benz er at de varer en tre-fire år lenger enn de merkene vi har hatt tidligere, sier han.

Aalmo har en dedikert kontakt i Motor-Trade som håndterer alt for dem, om det gjelder service, vedlikehold, dekklagring, lånebiler eller materiell til bilene.

– Det å bare å ha én person å forholde seg til synes vi er fantastisk, sier Selven.

Les mer om hvorfor Aalmo Elektro sverger til Mercedes-Benz.

– Vil bare bli bedre og bedre

Det er selvsagt også en kilde til stolthet. Mange av bilene som blir solgt av Motor-Trade kjører faktisk rundt med slagordet «kvalitet i arbeid», sammen med egen firmalogo.

– De ønsker å kjøre rundt med «kvalitet i arbeid». De kjenner seg igjen at «de beste ofte velger det beste». Noen kjører sågar med Mercedes-stjerna i den logoen, og det synes jeg er litt morsomt, sier Gressetvold.

– Vi er lidenskapelig opptatt av det vi leverer, og ønsker å videreføre vår lidenskap for bil til kundene. De skal ikke bare kjøre hjem, men en ekstra runde for å vise frem bilen sin. Det gjør dem her, sier Line Tretøy.

De hviler definitivt ikke på laurbær her på Motor-Trade Trondheim.

– Nei, det er ikke derfor vi jobber her. Vi vil jo bare bli bedre og bedre. At vi er et forbilde for andre viser at vi i Trondheim har gjort noe veldig riktig. Det ønsker vi å fortsette å være, så vi må bare prøve å utvikle oss enda mer, fortsetter hun.

De har stadig klart å pumpe puls inn i servicekonseptet sitt. Det videreutvikles kontinuerlig.

– Det er mye energi for Mercedes-Benz-varebiler her altså, konstaterer Petter Engebretsen.

De går på jobb hver dag, i trygg forvissning om følgende: «de viktigste kampene er de du ennå ikke har spilt.»

Ledestjernen som er på godfot med kundene

Ledestjernen som er på godfot med kundene

«Det å være dyktig er ingen soloprestasjon». Ingen bør bli overrasket om Motor-Trade i Trondheim har latt seg inspirere av Nils Arne Eggens godfot-teori.

Det ruller en høy andel varebiler med stjerne i grillen rundt på veiene i Trondheims-regionen. Motor-Trade er den eneste Mercedes-Benz-forhandleren i byen, og har derfor det meste av æren for det, men det handler om mye mer enn at de er det eneste alternativet.

– Greit nok er ikke godt nok her hos oss, innleder Line Tretøy som er selger nyttekjøretøy hos Motor-Trade.

Vi blir eksperter på å håndtere næringskunden, næringsproduktene og vi vet hvor viktig det er for kunden at nyttekjøretøy er på veien.
Frode Gressetvold, salgssjef nyttekjøretøy

Mer enn et slagord

Det tar ikke mange minuttene før du forstår at «kvalitet i arbeid» er mer enn et slagord for Motor-Trade Trondheim. Her er de opptatt av å spille hverandre gode.

Vi kan igjen svinge oppom Lerkendal, og sitere fra godfot-teorien: «Man har ansvar for sin oppgave, og tar ansvar for helheten».

– Vi må tenke på kvalitet i arbeid i alt vi gjør. Vi blir ikke bedre enn det dårligste leddet. Det er noe med å få alle til å fungere som et team, og det synes jeg vi klarer her, sier Tretøy.

Har adoptert konseptet

Nyttekjøretøykonseptet kvalitet i arbeid hadde sin opprinnelse hos Motor-Trade tilbake i 2010. Det har bare utviklet seg siden, og har i stor grad blitt adoptert sentralt.

– Vi har latt oss inspirere av Motor-Trade. Vi har brukt mange av elementene deres nasjonalt, og vi har vært her oppe regelmessig for å diskutere konseptet, sier Petter Engebretsen, salgssjef Mercedes-Benz Varebil i Bertel O. Steen AS.

– Det føles jo som ditt eget barn, du har sett det vokse, så det er klart ja, du er stolt, sier Frode Gressetvold, salgssjef nyttekjøretøy.

– Det som imponerer meg er måten de gjennomfører kundeløftene de kommuniserer. De lever det med kvalitet i arbeid, og det har blitt en kultur på huset, skyter Engebretsen inn.

Grovt sett består servicekonseptet av tre sentrale kundeløfter: Alltid på hjul, trygg handel og komplett bilhold. Selve begrepet innebefatter allikevel mye mer enn en kan oppsummere i tre punkter. Det som er helt sikkert, er at det rommer betydelig mer enn trøndersk jovialitet.

Vi må tenke på kvalitet i arbeid i alt vi gjør. Vi blir ikke bedre enn det dårligste leddet.
Line Tretøy, selger nyttekjøretøy

Produktspesialister

Motor-Trade er sterke i troen på spesialisering. Foran i lokalene sitter tre dedikerte nyttekjøretøy-selgere. På kundesenteret blir du tatt imot av merkespesialister, og bak på verkstedet er det en egen sone for nyttekjøretøy. Her utføres service, klargjøring, spesialtilpasning og påbygg. Alle er produktspesialister.

– Vi blir eksperter på å håndtere næringskunden, næringsproduktene og vi vet hvor viktig det er for kunden at nyttekjøretøy er på veien. Det gjør oss bedre rustet, også når vi skal håndtere problemer som oppstår, for de kan være sammensatte, sier Gressetvold.

Kobler du dette med lidenskap, har du kommet et veldig langt stykke. Salgssjefen kaller det et kulturprosjekt.

– Alle sammen bak meg her på verkstedet brenner for det som har med varebil og påbygg å gjøre. Ikke minst også vet de hva som er viktig for de som bruker bilen. Du må ha en kultur for å forstå kunden, og det har vi lyktes med på Motor-Trade, fastslår han.

Alt på ett sted

Rendyrkingen av rollene gjør ikke minst at Motor-Trade virkelig kan levere på løftet om “one stop shopping». Her får du all hjelpen du trenger, ett sted. Med en spesialtilpasset og skreddersydd varebil er det tross alt ganske lang vei fra kjøp til kjøring. Her gjør de den veien kortest mulig ved å håndtere hele prosessen innenfor husets fire vegger.

– Vi selger bilen før vi også innreder, tilpasser, spesialiserer og dekorerer. Alt er ferdig når kunden står her og skal ta ut en ny bil. Kundene ønsker minst mulig tid ved innbytte. Der er vi behjelpelige, konstaterer Tretøy.

Det betyr minst mulig tid hos bilforhandleren. Mest mulig tid hos egne kunder.

– Jeg blir stresset om det er arbeidsfolk som er inne hos oss og bruker mye tid. En rørlegger skal fikse rør, ikke sitte i et kundemottak eller bruke mye tid på bil, sier hun.

Alltid på hjul

En annen ting som definitivt kan hindre kundene i å være på veien er service, eller uforutsette driftsstans.

– Det som går rundt går sundt, men det handler om å få det fiksa slik at kunden blir fornøyd. Det ligger innunder alltid på hjul, og det er kvalitet i arbeid, understreker Frode Gressetvold.

Skulle noe oppstå gir straksgarantien kundene mulighet til å komme inn på verkstedet for en diagnose der og da. Selv om det er fullt, finner de alltid en plass, det er tross alt en lovnad.

– Enten kan det ende opp med at vi må ta inn bilen, booke opp en ny time, eller eventuelt komme med en låne-bil slik at kunden kan komme ut og gjøre den jobben han skal, sier salgssjefen.

Det som imponerer meg er måten de gjennomfører kundeløftene de kommuniserer.
Petter Engebretsen, salgssjef varebil, Mercedes-Benz

– Tenker langsiktig

Da vi er i lokalene på Tiller er også daglig leder i Aalmo Elektro innom. Steinar Selven leder en stab på 57 ansatte. For dem er det kun Mercedes-Benz og Motor-Trade som gjelder.

– Vi tenker langsiktig. En servicebil som går 7-9 timer hver dag skal vare mer enn fem år, og vår erfaring med Mercedes-Benz er at de varer en tre-fire år lenger enn de merkene vi har hatt tidligere, sier han.

Aalmo har en dedikert kontakt i Motor-Trade som håndterer alt for dem, om det gjelder service, vedlikehold, dekklagring, lånebiler eller materiell til bilene.

– Det å bare å ha én person å forholde seg til synes vi er fantastisk, sier Selven.

Les mer om hvorfor Aalmo Elektro sverger til Mercedes-Benz.

– Vil bare bli bedre og bedre

Det er selvsagt også en kilde til stolthet. Mange av bilene som blir solgt av Motor-Trade kjører faktisk rundt med slagordet «kvalitet i arbeid», sammen med egen firmalogo.

– De ønsker å kjøre rundt med «kvalitet i arbeid». De kjenner seg igjen at «de beste ofte velger det beste». Noen kjører sågar med Mercedes-stjerna i den logoen, og det synes jeg er litt morsomt, sier Gressetvold.

– Vi er lidenskapelig opptatt av det vi leverer, og ønsker å videreføre vår lidenskap for bil til kundene. De skal ikke bare kjøre hjem, men en ekstra runde for å vise frem bilen sin. Det gjør dem her, sier Line Tretøy.

De hviler definitivt ikke på laurbær her på Motor-Trade Trondheim.

– Nei, det er ikke derfor vi jobber her. Vi vil jo bare bli bedre og bedre. At vi er et forbilde for andre viser at vi i Trondheim har gjort noe veldig riktig. Det ønsker vi å fortsette å være, så vi må bare prøve å utvikle oss enda mer, fortsetter hun.

De har stadig klart å pumpe puls inn i servicekonseptet sitt. Det videreutvikles kontinuerlig.

– Det er mye energi for Mercedes-Benz-varebiler her altså, konstaterer Petter Engebretsen.

De går på jobb hver dag, i trygg forvissning om følgende: «de viktigste kampene er de du ennå ikke har spilt.»

Motor-Trade Trondheim

Motor-Trade har representert Mercedes-Benz i over 80 år og er en av landets største forhandlere. De er spesialisert på Mercedes-Benz og har dedikerte ansatte med «stjernehjerner» som har jobbet med med Mercedes-Benz hele livet.

Les mer: Motor-Trade Trondheim

Les mer: Kvalitet i arbeid

Ledestjernen som er på godfot med kundene

Ledestjernen som er på godfot med kundene

«Det å være dyktig er ingen soloprestasjon». Ingen bør bli overrasket om Motor-Trade i Trondheim har latt seg inspirere av Nils Arne Eggens godfot-teori.

Det ruller en høy andel varebiler med stjerne i grillen rundt på veiene i Trondheims-regionen. Motor-Trade er den eneste Mercedes-Benz-forhandleren i byen, og har derfor det meste av æren for det, men det handler om mye mer enn at de er det eneste alternativet.

– Greit nok er ikke godt nok her hos oss, innleder Line Tretøy som er selger nyttekjøretøy hos Motor-Trade.

Vi blir eksperter på å håndtere næringskunden, næringsproduktene og vi vet hvor viktig det er for kunden at nyttekjøretøy er på veien.
Frode Gressetvold, salgssjef nyttekjøretøy

Mer enn et slagord

Det tar ikke mange minuttene før du forstår at «kvalitet i arbeid» er mer enn et slagord for Motor-Trade Trondheim. Her er de opptatt av å spille hverandre gode.

Vi kan igjen svinge oppom Lerkendal, og sitere fra godfot-teorien: «Man har ansvar for sin oppgave, og tar ansvar for helheten».

– Vi må tenke på kvalitet i arbeid i alt vi gjør. Vi blir ikke bedre enn det dårligste leddet. Det er noe med å få alle til å fungere som et team, og det synes jeg vi klarer her, sier Tretøy.

Har adoptert konseptet

Nyttekjøretøykonseptet kvalitet i arbeid hadde sin opprinnelse hos Motor-Trade tilbake i 2010. Det har bare utviklet seg siden, og har i stor grad blitt adoptert sentralt.

– Vi har latt oss inspirere av Motor-Trade. Vi har brukt mange av elementene deres nasjonalt, og vi har vært her oppe regelmessig for å diskutere konseptet, sier Petter Engebretsen, salgssjef Mercedes-Benz Varebil i Bertel O. Steen AS.

– Det føles jo som ditt eget barn, du har sett det vokse, så det er klart ja, du er stolt, sier Frode Gressetvold, salgssjef nyttekjøretøy.

– Det som imponerer meg er måten de gjennomfører kundeløftene de kommuniserer. De lever det med kvalitet i arbeid, og det har blitt en kultur på huset, skyter Engebretsen inn.

Grovt sett består servicekonseptet av tre sentrale kundeløfter: Alltid på hjul, trygg handel og komplett bilhold. Selve begrepet innebefatter allikevel mye mer enn en kan oppsummere i tre punkter. Det som er helt sikkert, er at det rommer betydelig mer enn trøndersk jovialitet.

Vi må tenke på kvalitet i arbeid i alt vi gjør. Vi blir ikke bedre enn det dårligste leddet.
Line Tretøy, selger nyttekjøretøy

Produktspesialister

Motor-Trade er sterke i troen på spesialisering. Foran i lokalene sitter tre dedikerte nyttekjøretøy-selgere. På kundesenteret blir du tatt imot av merkespesialister, og bak på verkstedet er det en egen sone for nyttekjøretøy. Her utføres service, klargjøring, spesialtilpasning og påbygg. Alle er produktspesialister.

– Vi blir eksperter på å håndtere næringskunden, næringsproduktene og vi vet hvor viktig det er for kunden at nyttekjøretøy er på veien. Det gjør oss bedre rustet, også når vi skal håndtere problemer som oppstår, for de kan være sammensatte, sier Gressetvold.

Kobler du dette med lidenskap, har du kommet et veldig langt stykke. Salgssjefen kaller det et kulturprosjekt.

– Alle sammen bak meg her på verkstedet brenner for det som har med varebil og påbygg å gjøre. Ikke minst også vet de hva som er viktig for de som bruker bilen. Du må ha en kultur for å forstå kunden, og det har vi lyktes med på Motor-Trade, fastslår han.

Det som imponerer meg er måten de gjennomfører kundeløftene de kommuniserer.
Petter Engebretsen, salgssjef varebil, Mercedes-Benz

Alt på ett sted

Rendyrkingen av rollene gjør ikke minst at Motor-Trade virkelig kan levere på løftet om “one stop shopping». Her får du all hjelpen du trenger, ett sted. Med en spesialtilpasset og skreddersydd varebil er det tross alt ganske lang vei fra kjøp til kjøring. Her gjør de den veien kortest mulig ved å håndtere hele prosessen innenfor husets fire vegger.

– Vi selger bilen før vi også innreder, tilpasser, spesialiserer og dekorerer. Alt er ferdig når kunden står her og skal ta ut en ny bil. Kundene ønsker minst mulig tid ved innbytte. Der er vi behjelpelige, konstaterer Tretøy.

Det betyr minst mulig tid hos bilforhandleren. Mest mulig tid hos egne kunder.

– Jeg blir stresset om det er arbeidsfolk som er inne hos oss og bruker mye tid. En rørlegger skal fikse rør, ikke sitte i et kundemottak eller bruke mye tid på bil, sier hun.

Alltid på hjul

En annen ting som definitivt kan hindre kundene i å være på veien er service, eller uforutsette driftsstans.

– Det som går rundt går sundt, men det handler om å få det fiksa slik at kunden blir fornøyd. Det ligger innunder alltid på hjul, og det er kvalitet i arbeid, understreker Frode Gressetvold.

Skulle noe oppstå gir straksgarantien kundene mulighet til å komme inn på verkstedet for en diagnose der og da. Selv om det er fullt, finner de alltid en plass, det er tross alt en lovnad.

– Enten kan det ende opp med at vi må ta inn bilen, booke opp en ny time, eller eventuelt komme med en låne-bil slik at kunden kan komme ut og gjøre den jobben han skal, sier salgssjefen.

Du må ha en kultur for å forstå kunden, og det har vi lyktes med på Motor-Trade.
Frode Gressetvold, salgssjef nyttekjøretøy

– Tenker langsiktig

Da vi er i lokalene på Tiller er også daglig leder i Aalmo Elektro innom. Steinar Selven leder en stab på 57 ansatte. For dem er det kun Mercedes-Benz og Motor-Trade som gjelder.

– Vi tenker langsiktig. En servicebil som går 7-9 timer hver dag skal vare mer enn fem år, og vår erfaring med Mercedes-Benz er at de varer en tre-fire år lenger enn de merkene vi har hatt tidligere, sier han.

Aalmo har en dedikert kontakt i Motor-Trade som håndterer alt for dem, om det gjelder service, vedlikehold, dekklagring, lånebiler eller materiell til bilene.

– Det å bare å ha én person å forholde seg til synes vi er fantastisk, sier Selven.

Les mer om hvorfor Aalmo Elektro sverger til Mercedes-Benz.

– Vil bare bli bedre og bedre

Det er selvsagt også en kilde til stolthet. Mange av bilene som blir solgt av Motor-Trade kjører faktisk rundt med slagordet «kvalitet i arbeid», sammen med egen firmalogo.

– De ønsker å kjøre rundt med «kvalitet i arbeid». De kjenner seg igjen at «de beste ofte velger det beste». Noen kjører sågar med Mercedes-stjerna i den logoen, og det synes jeg er litt morsomt, sier Gressetvold.

– Vi er lidenskapelig opptatt av det vi leverer, og ønsker å videreføre vår lidenskap for bil til kundene. De skal ikke bare kjøre hjem, men en ekstra runde for å vise frem bilen sin. Det gjør dem her, sier Line Tretøy.

De hviler definitivt ikke på laurbær her på Motor-Trade Trondheim.

– Nei, det er ikke derfor vi jobber her. Vi vil jo bare bli bedre og bedre. At vi er et forbilde for andre viser at vi i Trondheim har gjort noe veldig riktig. Det ønsker vi å fortsette å være, så vi må bare prøve å utvikle oss enda mer, fortsetter hun.

De har stadig klart å pumpe puls inn i servicekonseptet sitt. Det videreutvikles kontinuerlig.

– Det er mye energi for Mercedes-Benz-varebiler her altså, konstaterer Petter Engebretsen.

De går på jobb hver dag, i trygg forvissning om følgende: «de viktigste kampene er de du ennå ikke har spilt.»

Motor-Trade Trondheim

Motor-Trade har representert Mercedes-Benz i over 80 år og er en av landets største forhandlere. De er spesialisert på Mercedes-Benz og har dedikerte ansatte med «stjernehjerner» som har jobbet med med Mercedes-Benz hele livet.

Les mer: Motor-Trade Trondheim

Les mer: Kvalitet i arbeid

Ledestjernen som er på godfot med kundene

Ledestjernen som er på godfot med kundene

«Det å være dyktig er ingen soloprestasjon». Ingen bør bli overrasket om Motor-Trade i Trondheim har latt seg inspirere av Nils Arne Eggens godfot-teori.

Det ruller en høy andel varebiler med stjerne i grillen rundt på veiene i Trondheims-regionen. Motor-Trade er den eneste Mercedes-Benz-forhandleren i byen, og har derfor det meste av æren for det, men det handler om mye mer enn at de er det eneste alternativet.

– Greit nok er ikke godt nok her hos oss, innleder Line Tretøy som er selger nyttekjøretøy hos Motor-Trade.

Mer enn et slagord

Det tar ikke mange minuttene før du forstår at «kvalitet i arbeid» er mer enn et slagord for Motor-Trade Trondheim. Her er de opptatt av å spille hverandre gode.

Vi kan igjen svinge oppom Lerkendal, og sitere fra godfot-teorien: «Man har ansvar for sin oppgave, og tar ansvar for helheten».

– Vi må tenke på kvalitet i arbeid i alt vi gjør. Vi blir ikke bedre enn det dårligste leddet. Det er noe med å få alle til å fungere som et team, og det synes jeg vi klarer her, sier Tretøy.

Har adoptert konseptet

Nyttekjøretøykonseptet kvalitet i arbeid hadde sin opprinnelse hos Motor-Trade tilbake i 2010. Det har bare utviklet seg siden, og har i stor grad blitt adoptert sentralt.

– Vi har latt oss inspirere av Motor-Trade. Vi har brukt mange av elementene deres nasjonalt, og vi har vært her oppe regelmessig for å diskutere konseptet, sier Petter Engebretsen, salgssjef Mercedes-Benz Varebil i Bertel O. Steen AS.

– Det føles jo som ditt eget barn, du har sett det vokse, så det er klart ja, du er stolt, sier Frode Gressetvold, salgssjef nyttekjøretøy.

– Det som imponerer meg er måten de gjennomfører kundeløftene de kommuniserer. De lever det med kvalitet i arbeid, og det har blitt en kultur på huset, skyter Engebretsen inn.

Grovt sett består servicekonseptet av tre sentrale kundeløfter: Alltid på hjul, trygg handel og komplett bilhold. Selve begrepet innebefatter allikevel mye mer enn en kan oppsummere i tre punkter. Det som er helt sikkert, er at det rommer betydelig mer enn trøndersk jovialitet.

Produktspesialister

Motor-Trade er sterke i troen på spesialisering. Foran i lokalene sitter tre dedikerte nyttekjøretøy-selgere. På kundesenteret blir du tatt imot av merkespesialister, og bak på verkstedet er det en egen sone for nyttekjøretøy. Her utføres service, klargjøring, spesialtilpasning og påbygg. Alle er produktspesialister.

– Vi blir eksperter på å håndtere næringskunden, næringsproduktene og vi vet hvor viktig det er for kunden at nyttekjøretøy er på veien. Det gjør oss bedre rustet, også når vi skal håndtere problemer som oppstår, for de kan være sammensatte, sier Gressetvold.

Kobler du dette med lidenskap, har du kommet et veldig langt stykke. Salgssjefen kaller det et kulturprosjekt.

– Alle sammen bak meg her på verkstedet brenner for det som har med varebil og påbygg å gjøre. Ikke minst også vet de hva som er viktig for de som bruker bilen. Du må ha en kultur for å forstå kunden, og det har vi lyktes med på Motor-Trade, fastslår han.

Alt på ett sted

Rendyrkingen av rollene gjør ikke minst at Motor-Trade virkelig kan levere på løftet om “one stop shopping». Her får du all hjelpen du trenger, ett sted. Med en spesialtilpasset og skreddersydd varebil er det tross alt ganske lang vei fra kjøp til kjøring. Her gjør de den veien kortest mulig ved å håndtere hele prosessen innenfor husets fire vegger.

– Vi selger bilen før vi også innreder, tilpasser, spesialiserer og dekorerer. Alt er ferdig når kunden står her og skal ta ut en ny bil. Kundene ønsker minst mulig tid ved innbytte. Der er vi behjelpelige, konstaterer Tretøy.

Det betyr minst mulig tid hos bilforhandleren. Mest mulig tid hos egne kunder.

– Jeg blir stresset om det er arbeidsfolk som er inne hos oss og bruker mye tid. En rørlegger skal fikse rør, ikke sitte i et kundemottak eller bruke mye tid på bil, sier hun.

Alltid på hjul

En annen ting som definitivt kan hindre kundene i å være på veien er service, eller uforutsette driftsstans.

– Det som går rundt går sundt, men det handler om å få det fiksa slik at kunden blir fornøyd. Det ligger innunder alltid på hjul, og det er kvalitet i arbeid, understreker Frode Gressetvold.

Skulle noe oppstå gir straksgarantien kundene mulighet til å komme inn på verkstedet for en diagnose der og da. Selv om det er fullt, finner de alltid en plass, det er tross alt en lovnad.

– Enten kan det ende opp med at vi må ta inn bilen, booke opp en ny time, eller eventuelt komme med en låne-bil slik at kunden kan komme ut og gjøre den jobben han skal, sier salgssjefen.

– Tenker langsiktig

Da vi er i lokalene på Tiller er også daglig leder i Aalmo Elektro innom. Steinar Selven leder en stab på 57 ansatte. For dem er det kun Mercedes-Benz og Motor-Trade som gjelder.

– Vi tenker langsiktig. En servicebil som går 7-9 timer hver dag skal vare mer enn fem år, og vår erfaring med Mercedes-Benz er at de varer en tre-fire år lenger enn de merkene vi har hatt tidligere, sier han.

Aalmo har en dedikert kontakt i Motor-Trade som håndterer alt for dem, om det gjelder service, vedlikehold, dekklagring, lånebiler eller materiell til bilene.

– Det å bare å ha én person å forholde seg til synes vi er fantastisk, sier Selven.

Les mer om hvorfor Aalmo Elektro sverger til Mercedes-Benz.

– Vil bare bli bedre og bedre

Det er selvsagt også en kilde til stolthet. Mange av bilene som blir solgt av Motor-Trade kjører faktisk rundt med slagordet «kvalitet i arbeid», sammen med egen firmalogo.

– De ønsker å kjøre rundt med «kvalitet i arbeid». De kjenner seg igjen at «de beste ofte velger det beste». Noen kjører sågar med Mercedes-stjerna i den logoen, og det synes jeg er litt morsomt, sier Gressetvold.

– Vi er lidenskapelig opptatt av det vi leverer, og ønsker å videreføre vår lidenskap for bil til kundene. De skal ikke bare kjøre hjem, men en ekstra runde for å vise frem bilen sin. Det gjør dem her, sier Line Tretøy.

De hviler definitivt ikke på laurbær her på Motor-Trade Trondheim.

– Nei, det er ikke derfor vi jobber her. Vi vil jo bare bli bedre og bedre. At vi er et forbilde for andre viser at vi i Trondheim har gjort noe veldig riktig. Det ønsker vi å fortsette å være, så vi må bare prøve å utvikle oss enda mer, fortsetter hun.

De har stadig klart å pumpe puls inn i servicekonseptet sitt. Det videreutvikles kontinuerlig.

– Det er mye energi for Mercedes-Benz-varebiler her altså, konstaterer Petter Engebretsen.

De går på jobb hver dag, i trygg forvissning om følgende: «de viktigste kampene er de du ennå ikke har spilt.»

Motor-Trade Trondheim

Motor-Trade har representert Mercedes-Benz i over 80 år og er en av landets største forhandlere. De er spesialisert på Mercedes-Benz og har dedikerte ansatte med «stjernehjerner» som har jobbet med med Mercedes-Benz hele livet.

Les mer: Motor-Trade Trondheim

Les mer: Kvalitet i arbeid

Ledestjernen som er på godfot med kundene

Ledestjernen som er på godfot med kundene

«Det å være dyktig er ingen soloprestasjon». Ingen bør bli overrasket om Motor-Trade i Trondheim har latt seg inspirere av Nils Arne Eggens godfot-teori.

Det ruller en høy andel varebiler med stjerne i grillen rundt på veiene i Trondheims-regionen. Motor-Trade er den eneste Mercedes-Benz-forhandleren i byen, og har derfor det meste av æren for det, men det handler om mye mer enn at de er det eneste alternativet.

– Greit nok er ikke godt nok her hos oss, innleder Line Tretøy som er selger nyttekjøretøy hos Motor-Trade.

Vi blir eksperter på å håndtere næringskunden, næringsproduktene og vi vet hvor viktig det er for kunden at nyttekjøretøy er på veien.
Frode Gressetvold, salgssjef nyttekjøretøy

Mer enn et slagord

Det tar ikke mange minuttene før du forstår at «kvalitet i arbeid» er mer enn et slagord for Motor-Trade Trondheim. Her er de opptatt av å spille hverandre gode.

Vi kan igjen svinge oppom Lerkendal, og sitere fra godfot-teorien: «Man har ansvar for sin oppgave, og tar ansvar for helheten».

– Vi må tenke på kvalitet i arbeid i alt vi gjør. Vi blir ikke bedre enn det dårligste leddet. Det er noe med å få alle til å fungere som et team, og det synes jeg vi klarer her, sier Tretøy.

Har adoptert konseptet

Nyttekjøretøykonseptet kvalitet i arbeid hadde sin opprinnelse hos Motor-Trade tilbake i 2010. Det har bare utviklet seg siden, og har i stor grad blitt adoptert sentralt.

– Vi har latt oss inspirere av Motor-Trade. Vi har brukt mange av elementene deres nasjonalt, og vi har vært her oppe regelmessig for å diskutere konseptet, sier Petter Engebretsen, salgssjef Mercedes-Benz Varebil i Bertel O. Steen AS.

– Det føles jo som ditt eget barn, du har sett det vokse, så det er klart ja, du er stolt, sier Frode Gressetvold, salgssjef nyttekjøretøy.

– Det som imponerer meg er måten de gjennomfører kundeløftene de kommuniserer. De lever det med kvalitet i arbeid, og det har blitt en kultur på huset, skyter Engebretsen inn.

Grovt sett består servicekonseptet av tre sentrale kundeløfter: Alltid på hjul, trygg handel og komplett bilhold. Selve begrepet innebefatter allikevel mye mer enn en kan oppsummere i tre punkter. Det som er helt sikkert, er at det rommer betydelig mer enn trøndersk jovialitet.

Vi må tenke på kvalitet i arbeid i alt vi gjør. Vi blir ikke bedre enn det dårligste leddet.
Line Tretøy, selger nyttekjøretøy

Produktspesialister

Motor-Trade er sterke i troen på spesialisering. Foran i lokalene sitter tre dedikerte nyttekjøretøy-selgere. På kundesenteret blir du tatt imot av merkespesialister, og bak på verkstedet er det en egen sone for nyttekjøretøy. Her utføres service, klargjøring, spesialtilpasning og påbygg. Alle er produktspesialister.

– Vi blir eksperter på å håndtere næringskunden, næringsproduktene og vi vet hvor viktig det er for kunden at nyttekjøretøy er på veien. Det gjør oss bedre rustet, også når vi skal håndtere problemer som oppstår, for de kan være sammensatte, sier Gressetvold.

Kobler du dette med lidenskap, har du kommet et veldig langt stykke. Salgssjefen kaller det et kulturprosjekt.

– Alle sammen bak meg her på verkstedet brenner for det som har med varebil og påbygg å gjøre. Ikke minst også vet de hva som er viktig for de som bruker bilen. Du må ha en kultur for å forstå kunden, og det har vi lyktes med på Motor-Trade, fastslår han.

Det som imponerer meg er måten de gjennomfører kundeløftene de kommuniserer.
Petter Engebretsen, salgssjef varebil, Mercedes-Benz

Alt på ett sted

Rendyrkingen av rollene gjør ikke minst at Motor-Trade virkelig kan levere på løftet om “one stop shopping». Her får du all hjelpen du trenger, ett sted. Med en spesialtilpasset og skreddersydd varebil er det tross alt ganske lang vei fra kjøp til kjøring. Her gjør de den veien kortest mulig ved å håndtere hele prosessen innenfor husets fire vegger.

– Vi selger bilen før vi også innreder, tilpasser, spesialiserer og dekorerer. Alt er ferdig når kunden står her og skal ta ut en ny bil. Kundene ønsker minst mulig tid ved innbytte. Der er vi behjelpelige, konstaterer Tretøy.

Det betyr minst mulig tid hos bilforhandleren. Mest mulig tid hos egne kunder.

– Jeg blir stresset om det er arbeidsfolk som er inne hos oss og bruker mye tid. En rørlegger skal fikse rør, ikke sitte i et kundemottak eller bruke mye tid på bil, sier hun.

Alltid på hjul

En annen ting som definitivt kan hindre kundene i å være på veien er service, eller uforutsette driftsstans.

– Det som går rundt går sundt, men det handler om å få det fiksa slik at kunden blir fornøyd. Det ligger innunder alltid på hjul, og det er kvalitet i arbeid, understreker Frode Gressetvold.

Skulle noe oppstå gir straksgarantien kundene mulighet til å komme inn på verkstedet for en diagnose der og da. Selv om det er fullt, finner de alltid en plass, det er tross alt en lovnad.

– Enten kan det ende opp med at vi må ta inn bilen, booke opp en ny time, eller eventuelt komme med en låne-bil slik at kunden kan komme ut og gjøre den jobben han skal, sier salgssjefen.

Du må ha en kultur for å forstå kunden, og det har vi lyktes med på Motor-Trade.
Frode Gressetvold, salgssjef nyttekjøretøy

– Tenker langsiktig

Da vi er i lokalene på Tiller er også daglig leder i Aalmo Elektro innom. Steinar Selven leder en stab på 57 ansatte. For dem er det kun Mercedes-Benz og Motor-Trade som gjelder.

– Vi tenker langsiktig. En servicebil som går 7-9 timer hver dag skal vare mer enn fem år, og vår erfaring med Mercedes-Benz er at de varer en tre-fire år lenger enn de merkene vi har hatt tidligere, sier han.

Aalmo har en dedikert kontakt i Motor-Trade som håndterer alt for dem, om det gjelder service, vedlikehold, dekklagring, lånebiler eller materiell til bilene.

– Det å bare å ha én person å forholde seg til synes vi er fantastisk, sier Selven.

Les mer om hvorfor Aalmo Elektro sverger til Mercedes-Benz.

– Vil bare bli bedre og bedre

Det er selvsagt også en kilde til stolthet. Mange av bilene som blir solgt av Motor-Trade kjører faktisk rundt med slagordet «kvalitet i arbeid», sammen med egen firmalogo.

– De ønsker å kjøre rundt med «kvalitet i arbeid». De kjenner seg igjen at «de beste ofte velger det beste». Noen kjører sågar med Mercedes-stjerna i den logoen, og det synes jeg er litt morsomt, sier Gressetvold.

– Vi er lidenskapelig opptatt av det vi leverer, og ønsker å videreføre vår lidenskap for bil til kundene. De skal ikke bare kjøre hjem, men en ekstra runde for å vise frem bilen sin. Det gjør dem her, sier Line Tretøy.

De hviler definitivt ikke på laurbær her på Motor-Trade Trondheim.

– Nei, det er ikke derfor vi jobber her. Vi vil jo bare bli bedre og bedre. At vi er et forbilde for andre viser at vi i Trondheim har gjort noe veldig riktig. Det ønsker vi å fortsette å være, så vi må bare prøve å utvikle oss enda mer, fortsetter hun.

De har stadig klart å pumpe puls inn i servicekonseptet sitt. Det videreutvikles kontinuerlig.

– Det er mye energi for Mercedes-Benz-varebiler her altså, konstaterer Petter Engebretsen.

De går på jobb hver dag, i trygg forvissning om følgende: «de viktigste kampene er de du ennå ikke har spilt.»

Motor-Trade Trondheim

Motor-Trade har representert Mercedes-Benz i over 80 år og er en av landets største forhandlere. De er spesialisert på Mercedes-Benz og har dedikerte ansatte med «stjernehjerner» som har jobbet med med Mercedes-Benz hele livet.

Les mer: Motor-Trade Trondheim

Les mer: Kvalitet i arbeid

Modeller