Finn forhandler

Prøvekjøring

Få tilbud

Bestill service

Martin ønsket seg fjærlett fremkommelighet – det fikk han

Martin ønsket seg fjærlett fremkommelighet – det fikk han

– Jeg begynte å titte litt på Vito for flere år siden. Jeg ønsket meg en varebil med personbilfølelse, men ble liksom ikke helt enig med meg selv om det var det riktige valget, for jeg var litt bekymret for bakkeklaringen på bilen, innleder han.

Rønningen har jakt og hunder som hobby. Hans daværende pickup var derfor svært praktisk til hans bruk.

– Jeg vil kunne kjøre litt utenfor veien, sette fra meg bilen og parkere der det ikke er direkte parkering. Da trenger jeg litt høy bakkeklaring, forklarer 30-åringen.

Traff på flere kriterier

Gjennom venner i Bertel O. Steen-systemet ble han tipset om en ombygd Vito Tourer på Jessheim. Luftfjæringen i denne gjorde at et viktig krav kunne krysses av. Med komfort-, normal- og sportsmodus kan bilen heves eller senkes.

– De få gangene jeg trenger litt mer bakkeklaring for at jeg ikke skal kunne subbe under noe, kan jeg faktisk løfte den på grunn av luftfjæringen, forteller han.

– Jeg har litt erfaring med varebiler, og jeg synes de har en tendens til å bli litt stumpe og humpete. Jeg ønsket meg en varebil med personbilkomfort. Det har denne. Den traff flere av kriteriene jeg søkte etter, og det var det som gjorde at jeg valgte å gå for denne bilen, fortsetter Rønningen.

JUSTERER: Martin Rønningen kan heve eller senke bilen etter behov. Det kommer godt med i de tilfellene han trenger mer bakkeklaring.

Komfort med luftfjæring

Dermed ble det Vito, og som nevnt, han er meget fornøyd med valget. Ikke minst på grunn av luftfjæringen, som gir flere fordeler enn fleksibel fremkommelighet.

– Den gjør at bilen ligger veldig godt på veien. Jeg merker at den tilpasser seg kjørestilen min. Jeg hører den jobber og enten slipper seg ned, eller ligger på, i svinger. Det fungerer veldig bra, roser han.

Han synes også den er mer behagelig til hans bruk, som stort sett dreier seg om persontransport.

– Som regel kjører jeg ikke med noe særlige vekter på bilen. Da har varebiler erfaringsmessig vært litt «stumpe» fordi fjæringen er beregnet på tung last, men her tilpasser det seg veldig fint til akkurat den type kjøring jeg driver med, sier Rønningen.

Produktspesialist Adel Sobhieh i Mercedes-Benz er ikke overrasket over at Martin Rønningen gir systemet gode skussmål.

– AIRMATIC luftfjæring er konstruert for å bidra til en høyere kjørekomfort. Med individuelle kjøremodus får du høyere bakkeklaring på ujevne grusveier, og lavere bakkeklaring og bedre forbruk på motorveier, sier han.

Nyhet på Vito varebil

Luftfjæring på Vito-varebiler har ikke vært tilgjengelig frem til nå, og det er fortsatt så nytt at kundene ikke har mottatt bestilte biler ennå. Derimot har Vito Tourer hatt dette en stund.

– Vi har flere som kjører rundt med ombygde Tourere, der seter er fjernet og varebillinnredning er satt inn. Disse bilene har ikke bare luftfjæring, men også større motor. Varebilen har maks 190 HK, mens Tourer kommer med opptil 237 HK, forklarer Andreas Hauger, markedssjef Mercedes-Benz nyttekjøretøy

Større motor

Rønnningsens ombygde Tourer har også nettopp den største motoren. Veldig behagelig med 240 hester, ifølge Jessheim-mannen.

– Jeg merker ikke at det henger en henger etter, så jeg må være nøye med å tilpasse farten. Det er veldig behagelig sånn sett, sier han.

Og selv med den største motoren, har forbrukstallene vært en positiv overraskelse.

– Så lenge en kjører økonomisk er den gunstig og snill på forbruket. På denne har jeg jeg gjennomsnitt på 0,67. Den forrige varebilen jeg hadde gikk på 1,2 liter på mila. Det er veldg gunstig med dagens dieselpriser, understreker 30-åringen.

Mange timer på veien

Han har tyngde bak uttalelsene sine, for på det halve året som har gått siden han mottok bilen har han rullet 30.000 kilometer. Med full jobb, gårdsbruk, jakt-hobby og hunder kan man lure på når han har hatt tid til å opparbeide seg det.

– Hehe, nei, døgnet har ikke nok timer, så det gjelder å utnytte de man har, sier Martin Rønningen.

Martin ønsket seg fjærlett fremkommelighet – det fikk han

Martin ønsket seg fjærlett fremkommelighet – det fikk han

Martin Rønningen byttet fra en pickup til Vito i vår. 30.000 kilometer senere, og han har ikke angret ett sekund.

– Jeg begynte å titte litt på Vito for flere år siden. Jeg ønsket meg en varebil med personbilfølelse, men ble liksom ikke helt enig med meg selv om det var det riktige valget, for jeg var litt bekymret for bakkeklaringen på bilen, innleder han.

Rønningen har jakt og hunder som hobby. Hans daværende pickup var derfor svært praktisk til hans bruk.

– Jeg vil kunne kjøre litt utenfor veien, sette fra meg bilen og parkere der det ikke er direkte parkering. Da trenger jeg litt høy bakkeklaring, forklarer 30-åringen.

Jeg ønsket meg en varebil med personbilfølelse.
Martin Rønningen

Traff på flere kriterier

Gjennom venner i Bertel O. Steen-systemet ble han tipset om en ombygd Vito Tourer på Jessheim. Luftfjæringen i denne gjorde at et viktig krav kunne krysses av. Med komfort-, normal- og sportsmodus kan bilen heves eller senkes.

– De få gangene jeg trenger litt mer bakkeklaring for at jeg ikke skal kunne subbe under noe, kan jeg faktisk løfte den på grunn av luftfjæringen, forteller han.

– Jeg har litt erfaring med varebiler, og jeg synes de har en tendens til å bli litt stumpe og humpete. Jeg ønsket meg en varebil med personbilkomfort. Det har denne. Den traff flere av kriteriene jeg søkte etter, og det var det som gjorde at jeg valgte å gå for denne bilen, fortsetter Rønningen.

JUSTERER: Martin Rønningen kan heve eller senke bilen etter behov. Det kommer godt med i de tilfellene han trenger mer bakkeklaring.
Luftfjæringen gjør at bilen ligger veldig godt på veien. Jeg merker at den tilpasser seg kjørestilen min.
Martin Rønningen

Komfort med luftfjæring

Dermed ble det Vito, og som nevnt, han er meget fornøyd med valget. Ikke minst på grunn av luftfjæringen, som gir flere fordeler enn fleksibel fremkommelighet.

– Den gjør at bilen ligger veldig godt på veien. Jeg merker at den tilpasser seg kjørestilen min. Jeg hører den jobber og enten slipper seg ned, eller ligger på, i svinger. Det fungerer veldig bra, roser han.

Han synes også den er mer behagelig til hans bruk, som stort sett dreier seg om persontransport.

– Som regel kjører jeg ikke med noe særlige vekter på bilen. Da har varebiler erfaringsmessig vært litt «stumpe» fordi fjæringen er beregnet på tung last, men her tilpasser det seg veldig fint til akkurat den type kjøring jeg driver med, sier Rønningen.

Produktspesialist Adel Sobhieh i Mercedes-Benz er ikke overrasket over at Martin Rønningen gir systemet gode skussmål.

– AIRMATIC luftfjæring er konstruert for å bidra til en høyere kjørekomfort. Med individuelle kjøremodus får du høyere bakkeklaring på ujevne grusveier, og lavere bakkeklaring og bedre forbruk på motorveier, sier han.

Nyhet på Vito varebil

Luftfjæring på Vito-varebiler har ikke vært tilgjengelig frem til nå, og det er fortsatt så nytt at kundene ikke har mottatt bestilte biler ennå. Derimot har Vito Tourer hatt dette en stund.

– Vi har flere som kjører rundt med ombygde Tourere, der seter er fjernet og varebillinnredning er satt inn. Disse bilene har ikke bare luftfjæring, men også større motor. Varebilen har maks 190 HK, mens Tourer kommer med opptil 237 HK, forklarer Andreas Hauger, markedssjef Mercedes-Benz nyttekjøretøy

Større motor

Rønnningsens ombygde Tourer har også nettopp den største motoren. Veldig behagelig med 240 hester, ifølge Jessheim-mannen.

– Jeg merker ikke at det henger en henger etter, så jeg må være nøye med å tilpasse farten. Det er veldig behagelig sånn sett, sier han.

Og selv med den største motoren, har forbrukstallene vært en positiv overraskelse.

– Så lenge en kjører økonomisk er den gunstig og snill på forbruket. På denne har jeg jeg gjennomsnitt på 0,67. Den forrige varebilen jeg hadde gikk på 1,2 liter på mila. Det er veldg gunstig med dagens dieselpriser, understreker 30-åringen.

Mange timer på veien

Han har tyngde bak uttalelsene sine, for på det halve året som har gått siden han mottok bilen har han rullet 30.000 kilometer. Med full jobb, gårdsbruk, jakt-hobby og hunder kan man lure på når han har hatt tid til å opparbeide seg det.

– Hehe, nei, døgnet har ikke nok timer, så det gjelder å utnytte de man har, sier Martin Rønningen.

Martin ønsket seg fjærlett fremkommelighet – det fikk han

Martin ønsket seg fjærlett fremkommelighet – det fikk han

Martin Rønningen byttet fra en pickup til Vito i vår. 30.000 kilometer senere, og han har ikke angret ett sekund.

– Jeg begynte å titte litt på Vito for flere år siden. Jeg ønsket meg en varebil med personbilfølelse, men ble liksom ikke helt enig med meg selv om det var det riktige valget, for jeg var litt bekymret for bakkeklaringen på bilen, innleder han.

Rønningen har jakt og hunder som hobby. Hans daværende pickup var derfor svært praktisk til hans bruk.

– Jeg vil kunne kjøre litt utenfor veien, sette fra meg bilen og parkere der det ikke er direkte parkering. Da trenger jeg litt høy bakkeklaring, forklarer 30-åringen.

Jeg ønsket meg en varebil med personbilfølelse.
Martin Rønningen

Traff på flere kriterier

Gjennom venner i Bertel O. Steen-systemet ble han tipset om en ombygd Vito Tourer på Jessheim. Luftfjæringen i denne gjorde at et viktig krav kunne krysses av. Med komfort-, normal- og sportsmodus kan bilen heves eller senkes.

– De få gangene jeg trenger litt mer bakkeklaring for at jeg ikke skal kunne subbe under noe, kan jeg faktisk løfte den på grunn av luftfjæringen, forteller han.

– Jeg har litt erfaring med varebiler, og jeg synes de har en tendens til å bli litt stumpe og humpete. Jeg ønsket meg en varebil med personbilkomfort. Det har denne. Den traff flere av kriteriene jeg søkte etter, og det var det som gjorde at jeg valgte å gå for denne bilen, fortsetter Rønningen.

JUSTERER: Martin Rønningen kan heve eller senke bilen etter behov. Det kommer godt med i de tilfellene han trenger mer bakkeklaring.
Luftfjæringen gjør at bilen ligger veldig godt på veien. Jeg merker at den tilpasser seg kjørestilen min.
Martin Rønningen

Komfort med luftfjæring

Dermed ble det Vito, og som nevnt, han er meget fornøyd med valget. Ikke minst på grunn av luftfjæringen, som gir flere fordeler enn fleksibel fremkommelighet.

– Den gjør at bilen ligger veldig godt på veien. Jeg merker at den tilpasser seg kjørestilen min. Jeg hører den jobber og enten slipper seg ned, eller ligger på, i svinger. Det fungerer veldig bra, roser han.

Han synes også den er mer behagelig til hans bruk, som stort sett dreier seg om persontransport.

– Som regel kjører jeg ikke med noe særlige vekter på bilen. Da har varebiler erfaringsmessig vært litt «stumpe» fordi fjæringen er beregnet på tung last, men her tilpasser det seg veldig fint til akkurat den type kjøring jeg driver med, sier Rønningen.

Produktspesialist Adel Sobhieh i Mercedes-Benz er ikke overrasket over at Martin Rønningen gir systemet gode skussmål.

– AIRMATIC luftfjæring er konstruert for å bidra til en høyere kjørekomfort. Med individuelle kjøremodus får du høyere bakkeklaring på ujevne grusveier, og lavere bakkeklaring og bedre forbruk på motorveier, sier han.

Nyhet på Vito varebil

Luftfjæring på Vito-varebiler har ikke vært tilgjengelig frem til nå, og det er fortsatt så nytt at kundene ikke har mottatt bestilte biler ennå. Derimot har Vito Tourer hatt dette en stund.

– Vi har flere som kjører rundt med ombygde Tourere, der seter er fjernet og varebillinnredning er satt inn. Disse bilene har ikke bare luftfjæring, men også større motor. Varebilen har maks 190 HK, mens Tourer kommer med opptil 237 HK, forklarer Andreas Hauger, markedssjef Mercedes-Benz nyttekjøretøy

Større motor

Rønnningsens ombygde Tourer har også nettopp den største motoren. Veldig behagelig med 240 hester, ifølge Jessheim-mannen.

– Jeg merker ikke at det henger en henger etter, så jeg må være nøye med å tilpasse farten. Det er veldig behagelig sånn sett, sier han.

Og selv med den største motoren, har forbrukstallene vært en positiv overraskelse.

– Så lenge en kjører økonomisk er den gunstig og snill på forbruket. På denne har jeg jeg gjennomsnitt på 0,67. Den forrige varebilen jeg hadde gikk på 1,2 liter på mila. Det er veldg gunstig med dagens dieselpriser, understreker 30-åringen.

Mange timer på veien

Han har tyngde bak uttalelsene sine, for på det halve året som har gått siden han mottok bilen har han rullet 30.000 kilometer. Med full jobb, gårdsbruk, jakt-hobby og hunder kan man lure på når han har hatt tid til å opparbeide seg det.

– Hehe, nei, døgnet har ikke nok timer, så det gjelder å utnytte de man har, sier Martin Rønningen.

Martin ønsket seg fjærlett fremkommelighet – det fikk han

Martin ønsket seg fjærlett fremkommelighet – det fikk han

Martin Rønningen byttet fra en pickup til Vito i vår. 30.000 kilometer senere, og han har ikke angret ett sekund.

– Jeg begynte å titte litt på Vito for flere år siden. Jeg ønsket meg en varebil med personbilfølelse, men ble liksom ikke helt enig med meg selv om det var det riktige valget, for jeg var litt bekymret for bakkeklaringen på bilen, innleder han.

Rønningen har jakt og hunder som hobby. Hans daværende pickup var derfor svært praktisk til hans bruk.

– Jeg vil kunne kjøre litt utenfor veien, sette fra meg bilen og parkere der det ikke er direkte parkering. Da trenger jeg litt høy bakkeklaring, forklarer 30-åringen.

Traff på flere kriterier

Gjennom venner i Bertel O. Steen-systemet ble han tipset om en ombygd Vito Tourer på Jessheim. Luftfjæringen i denne gjorde at et viktig krav kunne krysses av. Med komfort-, normal- og sportsmodus kan bilen heves eller senkes.

– De få gangene jeg trenger litt mer bakkeklaring for at jeg ikke skal kunne subbe under noe, kan jeg faktisk løfte den på grunn av luftfjæringen, forteller han.

– Jeg har litt erfaring med varebiler, og jeg synes de har en tendens til å bli litt stumpe og humpete. Jeg ønsket meg en varebil med personbilkomfort. Det har denne. Den traff flere av kriteriene jeg søkte etter, og det var det som gjorde at jeg valgte å gå for denne bilen, fortsetter Rønningen.

JUSTERER: Martin Rønningen kan heve eller senke bilen etter behov. Det kommer godt med i de tilfellene han trenger mer bakkeklaring.

Komfort med luftfjæring

Dermed ble det Vito, og som nevnt, han er meget fornøyd med valget. Ikke minst på grunn av luftfjæringen, som gir flere fordeler enn fleksibel fremkommelighet.

– Den gjør at bilen ligger veldig godt på veien. Jeg merker at den tilpasser seg kjørestilen min. Jeg hører den jobber og enten slipper seg ned, eller ligger på, i svinger. Det fungerer veldig bra, roser han.

Han synes også den er mer behagelig til hans bruk, som stort sett dreier seg om persontransport.

– Som regel kjører jeg ikke med noe særlige vekter på bilen. Da har varebiler erfaringsmessig vært litt «stumpe» fordi fjæringen er beregnet på tung last, men her tilpasser det seg veldig fint til akkurat den type kjøring jeg driver med, sier Rønningen.

Produktspesialist Adel Sobhieh i Mercedes-Benz er ikke overrasket over at Martin Rønningen gir systemet gode skussmål.

– AIRMATIC luftfjæring er konstruert for å bidra til en høyere kjørekomfort. Med individuelle kjøremodus får du høyere bakkeklaring på ujevne grusveier, og lavere bakkeklaring og bedre forbruk på motorveier, sier han.

Nyhet på Vito varebil

Luftfjæring på Vito-varebiler har ikke vært tilgjengelig frem til nå, og det er fortsatt så nytt at kundene ikke har mottatt bestilte biler ennå. Derimot har Vito Tourer hatt dette en stund.

– Vi har flere som kjører rundt med ombygde Tourere, der seter er fjernet og varebillinnredning er satt inn. Disse bilene har ikke bare luftfjæring, men også større motor. Varebilen har maks 190 HK, mens Tourer kommer med opptil 237 HK, forklarer Andreas Hauger, markedssjef Mercedes-Benz nyttekjøretøy

Større motor

Rønnningsens ombygde Tourer har også nettopp den største motoren. Veldig behagelig med 240 hester, ifølge Jessheim-mannen.

– Jeg merker ikke at det henger en henger etter, så jeg må være nøye med å tilpasse farten. Det er veldig behagelig sånn sett, sier han.

Og selv med den største motoren, har forbrukstallene vært en positiv overraskelse.

– Så lenge en kjører økonomisk er den gunstig og snill på forbruket. På denne har jeg jeg gjennomsnitt på 0,67. Den forrige varebilen jeg hadde gikk på 1,2 liter på mila. Det er veldg gunstig med dagens dieselpriser, understreker 30-åringen.

Mange timer på veien

Han har tyngde bak uttalelsene sine, for på det halve året som har gått siden han mottok bilen har han rullet 30.000 kilometer. Med full jobb, gårdsbruk, jakt-hobby og hunder kan man lure på når han har hatt tid til å opparbeide seg det.

– Hehe, nei, døgnet har ikke nok timer, så det gjelder å utnytte de man har, sier Martin Rønningen.

Martin ønsket seg fjærlett fremkommelighet – det fikk han

Martin ønsket seg fjærlett fremkommelighet – det fikk han

Martin Rønningen byttet fra en pickup til Vito i vår. 30.000 kilometer senere, og han har ikke angret ett sekund.

– Jeg begynte å titte litt på Vito for flere år siden. Jeg ønsket meg en varebil med personbilfølelse, men ble liksom ikke helt enig med meg selv om det var det riktige valget, for jeg var litt bekymret for bakkeklaringen på bilen, innleder han.

Rønningen har jakt og hunder som hobby. Hans daværende pickup var derfor svært praktisk til hans bruk.

– Jeg vil kunne kjøre litt utenfor veien, sette fra meg bilen og parkere der det ikke er direkte parkering. Da trenger jeg litt høy bakkeklaring, forklarer 30-åringen.

Jeg ønsket meg en varebil med personbilfølelse.
Martin Rønningen

Traff på flere kriterier

Gjennom venner i Bertel O. Steen-systemet ble han tipset om en ombygd Vito Tourer på Jessheim. Luftfjæringen i denne gjorde at et viktig krav kunne krysses av. Med komfort-, normal- og sportsmodus kan bilen heves eller senkes.

– De få gangene jeg trenger litt mer bakkeklaring for at jeg ikke skal kunne subbe under noe, kan jeg faktisk løfte den på grunn av luftfjæringen, forteller han.

– Jeg har litt erfaring med varebiler, og jeg synes de har en tendens til å bli litt stumpe og humpete. Jeg ønsket meg en varebil med personbilkomfort. Det har denne. Den traff flere av kriteriene jeg søkte etter, og det var det som gjorde at jeg valgte å gå for denne bilen, fortsetter Rønningen.

JUSTERER: Martin Rønningen kan heve eller senke bilen etter behov. Det kommer godt med i de tilfellene han trenger mer bakkeklaring.
Luftfjæringen gjør at bilen ligger veldig godt på veien. Jeg merker at den tilpasser seg kjørestilen min.
Martin Rønningen

Komfort med luftfjæring

Dermed ble det Vito, og som nevnt, han er meget fornøyd med valget. Ikke minst på grunn av luftfjæringen, som gir flere fordeler enn fleksibel fremkommelighet.

– Den gjør at bilen ligger veldig godt på veien. Jeg merker at den tilpasser seg kjørestilen min. Jeg hører den jobber og enten slipper seg ned, eller ligger på, i svinger. Det fungerer veldig bra, roser han.

Han synes også den er mer behagelig til hans bruk, som stort sett dreier seg om persontransport.

– Som regel kjører jeg ikke med noe særlige vekter på bilen. Da har varebiler erfaringsmessig vært litt «stumpe» fordi fjæringen er beregnet på tung last, men her tilpasser det seg veldig fint til akkurat den type kjøring jeg driver med, sier Rønningen.

Produktspesialist Adel Sobhieh i Mercedes-Benz er ikke overrasket over at Martin Rønningen gir systemet gode skussmål.

– AIRMATIC luftfjæring er konstruert for å bidra til en høyere kjørekomfort. Med individuelle kjøremodus får du høyere bakkeklaring på ujevne grusveier, og lavere bakkeklaring og bedre forbruk på motorveier, sier han.

Nyhet på Vito varebil

Luftfjæring på Vito-varebiler har ikke vært tilgjengelig frem til nå, og det er fortsatt så nytt at kundene ikke har mottatt bestilte biler ennå. Derimot har Vito Tourer hatt dette en stund.

– Vi har flere som kjører rundt med ombygde Tourere, der seter er fjernet og varebillinnredning er satt inn. Disse bilene har ikke bare luftfjæring, men også større motor. Varebilen har maks 190 HK, mens Tourer kommer med opptil 237 HK, forklarer Andreas Hauger, markedssjef Mercedes-Benz nyttekjøretøy

Større motor

Rønnningsens ombygde Tourer har også nettopp den største motoren. Veldig behagelig med 240 hester, ifølge Jessheim-mannen.

– Jeg merker ikke at det henger en henger etter, så jeg må være nøye med å tilpasse farten. Det er veldig behagelig sånn sett, sier han.

Og selv med den største motoren, har forbrukstallene vært en positiv overraskelse.

– Så lenge en kjører økonomisk er den gunstig og snill på forbruket. På denne har jeg jeg gjennomsnitt på 0,67. Den forrige varebilen jeg hadde gikk på 1,2 liter på mila. Det er veldg gunstig med dagens dieselpriser, understreker 30-åringen.

Mange timer på veien

Han har tyngde bak uttalelsene sine, for på det halve året som har gått siden han mottok bilen har han rullet 30.000 kilometer. Med full jobb, gårdsbruk, jakt-hobby og hunder kan man lure på når han har hatt tid til å opparbeide seg det.

– Hehe, nei, døgnet har ikke nok timer, så det gjelder å utnytte de man har, sier Martin Rønningen.

Modeller