Finn forhandler

Prøvekjøring

Få tilbud

Bestill service

Veihjelpen som sikrer mobilitet – dag og natt

Veihjelpen som sikrer mobilitet – dag og natt

– Varebilene til Mercedes-Benz er svært driftssikre, så driftsstanstilfeller er unntakene hvor vi kan stille opp og hjelpe til når kundene har tekniske problemer, starter Sondre Gullichsen.

Produktansvarlig for assistanse og mobilitet i Mercedes-Benz Norge, har radet opp et knippe varebiler. Dagens fokus er imidlertid ikke på bilene selv, men veihjelpstjenestene som følger med.

Tjeneste uten egenandel

For når du kjører en varebil med den velkjente stjerna i grillen, har du tilgang på døgnåpen veihjelpsassistanse – året rundt, gjennom tjenesten Mercedes-Benz Service 24h.

– Kundene skal til enhver tid kunne ta kontakt med Mercedes-Benz og få veihjelpsassistanse. Ved å trykke på knappen i taket eller ringe nummeret i B-stolpen, kommer du i kontakt med vårt kundesenter til alle døgnets tider, forteller Gullichsen.

Deretter får du en rask førsterespons. Enten det er snakk om mindre reparasjoner på stedet eller inntauing til nærmeste Mercedes-Benz-forhandler ved teknisk driftsstans.

– Dersom siste service er tatt hos en autorisert Mercedes-Benz-forhandler, er det ingen egenandel for denne tjenesten. Det skiller oss ut fra en del andre aktører, sier Gullichsen.

På spørsmål om hva som er de klassiske tilfellene når varebileiere tar i bruk Service 24h, svarer produktsjefen:

– Det kan for eksempel være punktering på et dekk eller at man trenger starthjelp for å komme seg videre. I enkelte driftsstanstilfeller, eksempelvis når bilen går i «nødmodus», kan kunden komme seg til verkstedet for egen hjelp. I den forbindelse er det verdt å merke seg at selv om kundene kommer seg til verkstedet med bilens «siste krefter», er det fortsatt en mobilitetssak. Våre mobilitetstjenester er også da tilgjengelige.

Dekker et bredt spekter

Dersom du skulle oppleve immobilitet grunnet teknisk driftsstans, har Mercedes-Benz en meget solid problemløser gjennom MobiloVan. Den omfattende goodwill-ordningen dekker langt mer enn eventuelle småreparasjoner på stedet og inntauing.

– Den dekker også en gitt sum til for eksempel taxi eller kollektivtransport som en kortsiktig løsning for mobilitet, samt at det er bringetjeneste for bil innenfor 50 km. Med MobiloVan får man også dekket reise med fly, tog eller buss – inntil 400 euro pr. person i reisefølget. Det samme gjelder for overnatting på hotell inntil tre arbeidsdager for alle i følget. Også her for inntil 400 euro pr. person, forteller Gullichsen.

Og det stopper ikke der. Kjøretøyretur fra verkstedet er også noe som dekkes.

– Så lenge det er i dekningssonene, som er størsteparten av Europa, så dekkes også frakt av varebilen til forhandleren nærmest kundens bosted. Uansett om frakten er fra Nord-Italia til Nord-Norge. Det er en relativ kostbar ytelse ved lange avstander, så det er en meget god tjeneste, mener produktsjefen.

Erstatningsbil

Et siste punkt som følger med MobiloVan, er naturligvis erstatningsbil.

– Det følger erstatningsbil så lenge reparasjonen varer – inntil tre virkedager. Vi vil etter beste evne prøve å stille med et kjøretøy som dekker primærbehovene til kunden, sier Gullichsen.

Han legger likevel ikke skjul på at det kan by på utfordringer når førere, gjerne med spesialtilpassede biler, trenger en annen varebil raskt.

– Så lenge bilen er utrustet med utstyr som ikke enkelt kan flyttes over, er det selvfølgelig en utfordring. I utgangspunktet kan vi ikke gå utover det å tilby selve bilen, forteller Gullichsen.

Han nevner at de også har hatt tilfeller hvor det ikke er tilgjengelig biler for utleie.

– Men da vil vi gjøre vårt ytterste for å opprettholde kundens mobilitet på andre måter. For eksempel med fly og overnatting, eller hva det skal være for at kunden i hvert fall kommer seg dit han skal.

Kravene til MobiloVan

MobiloVan-ordningen kan for øvrig forlenges gratis i inntil 30 år. Men med ett spesifikt forbehold.

– Det er ingen servicekrav de første to årene fra bilens førstegangsregistrering. Deretter er dekningen gyldig fra service til service så lenge disse, inklusive tilleggsarbeider på bilen, blir utført hos et autorisert Mercedes-Benz-verksted. I tillegg vil gratisaksjoner knyttet til bilen bli utført når bilen er inne til service hos oss, forteller Gullichsen.

MobiloVan er også tilgjengelig dersom du kjøper bruktbil – selv om tidligere eier ikke utførte forrige service på merkeverksted.

– Du har MobiloVan-dekning i det øyeblikket den foregående servicen er tatt på et Mercedes-Benz-autorisert verksted.

Veihjelpen som sikrer mobilitet – dag og natt

Veihjelpen som sikrer mobilitet – dag og natt

Det er nå en gang sånn at alle kjøretøy på fire hjul kan få tekniske utfordringer. Da er det godt med en hjelper som står klar til alle døgnets tider. Og som får deg frem dit du skal.

– Varebilene til Mercedes-Benz er svært driftssikre, så driftsstanstilfeller er unntakene hvor vi kan stille opp og hjelpe til når kundene har tekniske problemer, starter Sondre Gullichsen.

Produktansvarlig for assistanse og mobilitet i Mercedes-Benz Norge, har radet opp et knippe varebiler. Dagens fokus er imidlertid ikke på bilene selv, men veihjelpstjenestene som følger med.

Kundene skal til enhver tid kunne ta kontakt med Mercedes-Benz og få veihjelpsassistanse.
Sondre Gullichsen, produktansvarlig for assistanse og mobilitet i Mercedes-Benz Norge.

Tjeneste uten egenandel

For når du kjører en varebil med den velkjente stjerna i grillen, har du tilgang på døgnåpen veihjelpsassistanse – året rundt, gjennom tjenesten Mercedes-Benz Service 24h.

– Kundene skal til enhver tid kunne ta kontakt med Mercedes-Benz og få veihjelpsassistanse. Ved å trykke på knappen i taket eller ringe nummeret i B-stolpen, kommer du i kontakt med vårt kundesenter til alle døgnets tider, forteller Gullichsen.

Deretter får du en rask førsterespons. Enten det er snakk om mindre reparasjoner på stedet eller inntauing til nærmeste Mercedes-Benz-forhandler ved teknisk driftsstans.

– Dersom siste service er tatt hos en autorisert Mercedes-Benz-forhandler, er det ingen egenandel for denne tjenesten. Det skiller oss ut fra en del andre aktører, sier Gullichsen.

På spørsmål om hva som er de klassiske tilfellene når varebileiere tar i bruk Service 24h, svarer produktsjefen:

– Det kan for eksempel være punktering på et dekk eller at man trenger starthjelp for å komme seg videre. I enkelte driftsstanstilfeller, eksempelvis når bilen går i «nødmodus», kan kunden komme seg til verkstedet for egen hjelp. I den forbindelse er det verdt å merke seg at selv om kundene kommer seg til verkstedet med bilens «siste krefter», er det fortsatt en mobilitetssak. Våre mobilitetstjenester er også da tilgjengelige.

Dekker et bredt spekter

Dersom du skulle oppleve immobilitet grunnet teknisk driftsstans, har Mercedes-Benz en meget solid problemløser gjennom MobiloVan. Den omfattende goodwill-ordningen dekker langt mer enn eventuelle småreparasjoner på stedet og inntauing.

– Den dekker også en gitt sum til for eksempel taxi eller kollektivtransport som en kortsiktig løsning for mobilitet, samt at det er bringetjeneste for bil innenfor 50 km. Med MobiloVan får man også dekket reise med fly, tog eller buss – inntil 400 euro pr. person i reisefølget. Det samme gjelder for overnatting på hotell inntil tre arbeidsdager for alle i følget. Også her for inntil 400 euro pr. person, forteller Gullichsen.

Og det stopper ikke der. Kjøretøyretur fra verkstedet er også noe som dekkes.

– Så lenge det er i dekningssonene, som er størsteparten av Europa, så dekkes også frakt av varebilen til forhandleren nærmest kundens bosted. Uansett om frakten er fra Nord-Italia til Nord-Norge. Det er en relativ kostbar ytelse ved lange avstander, så det er en meget god tjeneste, mener produktsjefen.

Erstatningsbil

Et siste punkt som følger med MobiloVan, er naturligvis erstatningsbil.

– Det følger erstatningsbil så lenge reparasjonen varer – inntil tre virkedager. Vi vil etter beste evne prøve å stille med et kjøretøy som dekker primærbehovene til kunden, sier Gullichsen.

Han legger likevel ikke skjul på at det kan by på utfordringer når førere, gjerne med spesialtilpassede biler, trenger en annen varebil raskt.

– Så lenge bilen er utrustet med utstyr som ikke enkelt kan flyttes over, er det selvfølgelig en utfordring. I utgangspunktet kan vi ikke gå utover det å tilby selve bilen, forteller Gullichsen.

Han nevner at de også har hatt tilfeller hvor det ikke er tilgjengelig biler for utleie.

– Men da vil vi gjøre vårt ytterste for å opprettholde kundens mobilitet på andre måter. For eksempel med fly og overnatting, eller hva det skal være for at kunden i hvert fall kommer seg dit han skal.

Kravene til MobiloVan

MobiloVan-ordningen kan for øvrig forlenges gratis i inntil 30 år. Men med ett spesifikt forbehold.

– Det er ingen servicekrav de første to årene fra bilens førstegangsregistrering. Deretter er dekningen gyldig fra service til service så lenge disse, inklusive tilleggsarbeider på bilen, blir utført hos et autorisert Mercedes-Benz-verksted. I tillegg vil gratisaksjoner knyttet til bilen bli utført når bilen er inne til service hos oss, forteller Gullichsen.

MobiloVan er også tilgjengelig dersom du kjøper bruktbil – selv om tidligere eier ikke utførte forrige service på merkeverksted.

– Du har MobiloVan-dekning i det øyeblikket den foregående servicen er tatt på et Mercedes-Benz-autorisert verksted.

Veihjelpen som sikrer mobilitet – dag og natt

Veihjelpen som sikrer mobilitet – dag og natt

Det er nå en gang sånn at alle kjøretøy på fire hjul kan få tekniske utfordringer. Da er det godt med en hjelper som står klar til alle døgnets tider. Og som får deg frem dit du skal.

– Varebilene til Mercedes-Benz er svært driftssikre, så driftsstanstilfeller er unntakene hvor vi kan stille opp og hjelpe til når kundene har tekniske problemer, starter Sondre Gullichsen.

Produktansvarlig for assistanse og mobilitet i Mercedes-Benz Norge, har radet opp et knippe varebiler. Dagens fokus er imidlertid ikke på bilene selv, men veihjelpstjenestene som følger med.

Kundene skal til enhver tid kunne ta kontakt med Mercedes-Benz og få veihjelpsassistanse.
Sondre Gullichsen, produktansvarlig for assistanse og mobilitet i Mercedes-Benz Norge.

Tjeneste uten egenandel

For når du kjører en varebil med den velkjente stjerna i grillen, har du tilgang på døgnåpen veihjelpsassistanse – året rundt, gjennom tjenesten Mercedes-Benz Service 24h.

– Kundene skal til enhver tid kunne ta kontakt med Mercedes-Benz og få veihjelpsassistanse. Ved å trykke på knappen i taket eller ringe nummeret i B-stolpen, kommer du i kontakt med vårt kundesenter til alle døgnets tider, forteller Gullichsen.

Deretter får du en rask førsterespons. Enten det er snakk om mindre reparasjoner på stedet eller inntauing til nærmeste Mercedes-Benz-forhandler ved teknisk driftsstans.

– Dersom siste service er tatt hos en autorisert Mercedes-Benz-forhandler, er det ingen egenandel for denne tjenesten. Det skiller oss ut fra en del andre aktører, sier Gullichsen.

På spørsmål om hva som er de klassiske tilfellene når varebileiere tar i bruk Service 24h, svarer produktsjefen:

– Det kan for eksempel være punktering på et dekk eller at man trenger starthjelp for å komme seg videre. I enkelte driftsstanstilfeller, eksempelvis når bilen går i «nødmodus», kan kunden komme seg til verkstedet for egen hjelp. I den forbindelse er det verdt å merke seg at selv om kundene kommer seg til verkstedet med bilens «siste krefter», er det fortsatt en mobilitetssak. Våre mobilitetstjenester er også da tilgjengelige.

Dekker et bredt spekter

Dersom du skulle oppleve immobilitet grunnet teknisk driftsstans, har Mercedes-Benz en meget solid problemløser gjennom MobiloVan. Den omfattende goodwill-ordningen dekker langt mer enn eventuelle småreparasjoner på stedet og inntauing.

– Den dekker også en gitt sum til for eksempel taxi eller kollektivtransport som en kortsiktig løsning for mobilitet, samt at det er bringetjeneste for bil innenfor 50 km. Med MobiloVan får man også dekket reise med fly, tog eller buss – inntil 400 euro pr. person i reisefølget. Det samme gjelder for overnatting på hotell inntil tre arbeidsdager for alle i følget. Også her for inntil 400 euro pr. person, forteller Gullichsen.

Og det stopper ikke der. Kjøretøyretur fra verkstedet er også noe som dekkes.

– Så lenge det er i dekningssonene, som er størsteparten av Europa, så dekkes også frakt av varebilen til forhandleren nærmest kundens bosted. Uansett om frakten er fra Nord-Italia til Nord-Norge. Det er en relativ kostbar ytelse ved lange avstander, så det er en meget god tjeneste, mener produktsjefen.

Erstatningsbil

Et siste punkt som følger med MobiloVan, er naturligvis erstatningsbil.

– Det følger erstatningsbil så lenge reparasjonen varer – inntil tre virkedager. Vi vil etter beste evne prøve å stille med et kjøretøy som dekker primærbehovene til kunden, sier Gullichsen.

Han legger likevel ikke skjul på at det kan by på utfordringer når førere, gjerne med spesialtilpassede biler, trenger en annen varebil raskt.

– Så lenge bilen er utrustet med utstyr som ikke enkelt kan flyttes over, er det selvfølgelig en utfordring. I utgangspunktet kan vi ikke gå utover det å tilby selve bilen, forteller Gullichsen.

Han nevner at de også har hatt tilfeller hvor det ikke er tilgjengelig biler for utleie.

– Men da vil vi gjøre vårt ytterste for å opprettholde kundens mobilitet på andre måter. For eksempel med fly og overnatting, eller hva det skal være for at kunden i hvert fall kommer seg dit han skal.

Kravene til MobiloVan

MobiloVan-ordningen kan for øvrig forlenges gratis i inntil 30 år. Men med ett spesifikt forbehold.

– Det er ingen servicekrav de første to årene fra bilens førstegangsregistrering. Deretter er dekningen gyldig fra service til service så lenge disse, inklusive tilleggsarbeider på bilen, blir utført hos et autorisert Mercedes-Benz-verksted. I tillegg vil gratisaksjoner knyttet til bilen bli utført når bilen er inne til service hos oss, forteller Gullichsen.

MobiloVan er også tilgjengelig dersom du kjøper bruktbil – selv om tidligere eier ikke utførte forrige service på merkeverksted.

– Du har MobiloVan-dekning i det øyeblikket den foregående servicen er tatt på et Mercedes-Benz-autorisert verksted.

Veihjelpen som sikrer mobilitet – dag og natt

Veihjelpen som sikrer mobilitet – dag og natt

Det er nå en gang sånn at alle kjøretøy på fire hjul kan få tekniske utfordringer. Da er det godt med en hjelper som står klar til alle døgnets tider. Og som får deg frem dit du skal.

– Varebilene til Mercedes-Benz er svært driftssikre, så driftsstanstilfeller er unntakene hvor vi kan stille opp og hjelpe til når kundene har tekniske problemer, starter Sondre Gullichsen.

Produktansvarlig for assistanse og mobilitet i Mercedes-Benz Norge, har radet opp et knippe varebiler. Dagens fokus er imidlertid ikke på bilene selv, men veihjelpstjenestene som følger med.

Tjeneste uten egenandel

For når du kjører en varebil med den velkjente stjerna i grillen, har du tilgang på døgnåpen veihjelpsassistanse – året rundt, gjennom tjenesten Mercedes-Benz Service 24h.

– Kundene skal til enhver tid kunne ta kontakt med Mercedes-Benz og få veihjelpsassistanse. Ved å trykke på knappen i taket eller ringe nummeret i B-stolpen, kommer du i kontakt med vårt kundesenter til alle døgnets tider, forteller Gullichsen.

Deretter får du en rask førsterespons. Enten det er snakk om mindre reparasjoner på stedet eller inntauing til nærmeste Mercedes-Benz-forhandler ved teknisk driftsstans.

– Dersom siste service er tatt hos en autorisert Mercedes-Benz-forhandler, er det ingen egenandel for denne tjenesten. Det skiller oss ut fra en del andre aktører, sier Gullichsen.

På spørsmål om hva som er de klassiske tilfellene når varebileiere tar i bruk Service 24h, svarer produktsjefen:

– Det kan for eksempel være punktering på et dekk eller at man trenger starthjelp for å komme seg videre. I enkelte driftsstanstilfeller, eksempelvis når bilen går i «nødmodus», kan kunden komme seg til verkstedet for egen hjelp. I den forbindelse er det verdt å merke seg at selv om kundene kommer seg til verkstedet med bilens «siste krefter», er det fortsatt en mobilitetssak. Våre mobilitetstjenester er også da tilgjengelige.

Dekker et bredt spekter

Dersom du skulle oppleve immobilitet grunnet teknisk driftsstans, har Mercedes-Benz en meget solid problemløser gjennom MobiloVan. Den omfattende goodwill-ordningen dekker langt mer enn eventuelle småreparasjoner på stedet og inntauing.

– Den dekker også en gitt sum til for eksempel taxi eller kollektivtransport som en kortsiktig løsning for mobilitet, samt at det er bringetjeneste for bil innenfor 50 km. Med MobiloVan får man også dekket reise med fly, tog eller buss – inntil 400 euro pr. person i reisefølget. Det samme gjelder for overnatting på hotell inntil tre arbeidsdager for alle i følget. Også her for inntil 400 euro pr. person, forteller Gullichsen.

Og det stopper ikke der. Kjøretøyretur fra verkstedet er også noe som dekkes.

– Så lenge det er i dekningssonene, som er størsteparten av Europa, så dekkes også frakt av varebilen til forhandleren nærmest kundens bosted. Uansett om frakten er fra Nord-Italia til Nord-Norge. Det er en relativ kostbar ytelse ved lange avstander, så det er en meget god tjeneste, mener produktsjefen.

Erstatningsbil

Et siste punkt som følger med MobiloVan, er naturligvis erstatningsbil.

– Det følger erstatningsbil så lenge reparasjonen varer – inntil tre virkedager. Vi vil etter beste evne prøve å stille med et kjøretøy som dekker primærbehovene til kunden, sier Gullichsen.

Han legger likevel ikke skjul på at det kan by på utfordringer når førere, gjerne med spesialtilpassede biler, trenger en annen varebil raskt.

– Så lenge bilen er utrustet med utstyr som ikke enkelt kan flyttes over, er det selvfølgelig en utfordring. I utgangspunktet kan vi ikke gå utover det å tilby selve bilen, forteller Gullichsen.

Han nevner at de også har hatt tilfeller hvor det ikke er tilgjengelig biler for utleie.

– Men da vil vi gjøre vårt ytterste for å opprettholde kundens mobilitet på andre måter. For eksempel med fly og overnatting, eller hva det skal være for at kunden i hvert fall kommer seg dit han skal.

Kravene til MobiloVan

MobiloVan-ordningen kan for øvrig forlenges gratis i inntil 30 år. Men med ett spesifikt forbehold.

– Det er ingen servicekrav de første to årene fra bilens førstegangsregistrering. Deretter er dekningen gyldig fra service til service så lenge disse, inklusive tilleggsarbeider på bilen, blir utført hos et autorisert Mercedes-Benz-verksted. I tillegg vil gratisaksjoner knyttet til bilen bli utført når bilen er inne til service hos oss, forteller Gullichsen.

MobiloVan er også tilgjengelig dersom du kjøper bruktbil – selv om tidligere eier ikke utførte forrige service på merkeverksted.

– Du har MobiloVan-dekning i det øyeblikket den foregående servicen er tatt på et Mercedes-Benz-autorisert verksted.

Veihjelpen som sikrer mobilitet – dag og natt

Veihjelpen som sikrer mobilitet – dag og natt

Det er nå en gang sånn at alle kjøretøy på fire hjul kan få tekniske utfordringer. Da er det godt med en hjelper som står klar til alle døgnets tider. Og som får deg frem dit du skal.

– Varebilene til Mercedes-Benz er svært driftssikre, så driftsstanstilfeller er unntakene hvor vi kan stille opp og hjelpe til når kundene har tekniske problemer, starter Sondre Gullichsen.

Produktansvarlig for assistanse og mobilitet i Mercedes-Benz Norge, har radet opp et knippe varebiler. Dagens fokus er imidlertid ikke på bilene selv, men veihjelpstjenestene som følger med.

Kundene skal til enhver tid kunne ta kontakt med Mercedes-Benz og få veihjelpsassistanse.
Sondre Gullichsen, produktansvarlig for assistanse og mobilitet i Mercedes-Benz Norge.

Tjeneste uten egenandel

For når du kjører en varebil med den velkjente stjerna i grillen, har du tilgang på døgnåpen veihjelpsassistanse – året rundt, gjennom tjenesten Mercedes-Benz Service 24h.

– Kundene skal til enhver tid kunne ta kontakt med Mercedes-Benz og få veihjelpsassistanse. Ved å trykke på knappen i taket eller ringe nummeret i B-stolpen, kommer du i kontakt med vårt kundesenter til alle døgnets tider, forteller Gullichsen.

Deretter får du en rask førsterespons. Enten det er snakk om mindre reparasjoner på stedet eller inntauing til nærmeste Mercedes-Benz-forhandler ved teknisk driftsstans.

– Dersom siste service er tatt hos en autorisert Mercedes-Benz-forhandler, er det ingen egenandel for denne tjenesten. Det skiller oss ut fra en del andre aktører, sier Gullichsen.

På spørsmål om hva som er de klassiske tilfellene når varebileiere tar i bruk Service 24h, svarer produktsjefen:

– Det kan for eksempel være punktering på et dekk eller at man trenger starthjelp for å komme seg videre. I enkelte driftsstanstilfeller, eksempelvis når bilen går i «nødmodus», kan kunden komme seg til verkstedet for egen hjelp. I den forbindelse er det verdt å merke seg at selv om kundene kommer seg til verkstedet med bilens «siste krefter», er det fortsatt en mobilitetssak. Våre mobilitetstjenester er også da tilgjengelige.

Dekker et bredt spekter

Dersom du skulle oppleve immobilitet grunnet teknisk driftsstans, har Mercedes-Benz en meget solid problemløser gjennom MobiloVan. Den omfattende goodwill-ordningen dekker langt mer enn eventuelle småreparasjoner på stedet og inntauing.

– Den dekker også en gitt sum til for eksempel taxi eller kollektivtransport som en kortsiktig løsning for mobilitet, samt at det er bringetjeneste for bil innenfor 50 km. Med MobiloVan får man også dekket reise med fly, tog eller buss – inntil 400 euro pr. person i reisefølget. Det samme gjelder for overnatting på hotell inntil tre arbeidsdager for alle i følget. Også her for inntil 400 euro pr. person, forteller Gullichsen.

Og det stopper ikke der. Kjøretøyretur fra verkstedet er også noe som dekkes.

– Så lenge det er i dekningssonene, som er størsteparten av Europa, så dekkes også frakt av varebilen til forhandleren nærmest kundens bosted. Uansett om frakten er fra Nord-Italia til Nord-Norge. Det er en relativ kostbar ytelse ved lange avstander, så det er en meget god tjeneste, mener produktsjefen.

Erstatningsbil

Et siste punkt som følger med MobiloVan, er naturligvis erstatningsbil.

– Det følger erstatningsbil så lenge reparasjonen varer – inntil tre virkedager. Vi vil etter beste evne prøve å stille med et kjøretøy som dekker primærbehovene til kunden, sier Gullichsen.

Han legger likevel ikke skjul på at det kan by på utfordringer når førere, gjerne med spesialtilpassede biler, trenger en annen varebil raskt.

– Så lenge bilen er utrustet med utstyr som ikke enkelt kan flyttes over, er det selvfølgelig en utfordring. I utgangspunktet kan vi ikke gå utover det å tilby selve bilen, forteller Gullichsen.

Han nevner at de også har hatt tilfeller hvor det ikke er tilgjengelig biler for utleie.

– Men da vil vi gjøre vårt ytterste for å opprettholde kundens mobilitet på andre måter. For eksempel med fly og overnatting, eller hva det skal være for at kunden i hvert fall kommer seg dit han skal.

Kravene til MobiloVan

MobiloVan-ordningen kan for øvrig forlenges gratis i inntil 30 år. Men med ett spesifikt forbehold.

– Det er ingen servicekrav de første to årene fra bilens førstegangsregistrering. Deretter er dekningen gyldig fra service til service så lenge disse, inklusive tilleggsarbeider på bilen, blir utført hos et autorisert Mercedes-Benz-verksted. I tillegg vil gratisaksjoner knyttet til bilen bli utført når bilen er inne til service hos oss, forteller Gullichsen.

MobiloVan er også tilgjengelig dersom du kjøper bruktbil – selv om tidligere eier ikke utførte forrige service på merkeverksted.

– Du har MobiloVan-dekning i det øyeblikket den foregående servicen er tatt på et Mercedes-Benz-autorisert verksted.

Modeller