Finn forhandler

Prøvekjøring

Få tilbud

Bestill service

– Det går mest i bremser og slitasjedeler

– Det går mest i bremser og slitasjedeler

Den pålitelige partneren på fire hjul møter mange tøffe arbeidsdager i løpet av et år. Det kan naturligvis by på noe slitasje her og der.

– Av det vi ser på varebilene som kommer inn, går det mest i bremser og slitasjedeler. Da spesielt bremseklosser og -skiver. Vi ser også noen motorlamper som lyser innimellom. Som regel er det en liten sensor som er årsaken, noe som er ganske enkelt å ordne opp i, forteller Tomas Olsson, servicesjef ved bilforhandleren Andresen i Askim.

Slitesterke biler

Selv om enkelte komponenter trenger litt ekstra kjærlighet på verkstedet, er han likevel tydelig.

– Generelt er det veldig få problemer med for eksempel Vito og Sprinter. Det er stort sett servicer det går på, det er veldig slitesterke varebiler, hevder Olsson, og kommer samtidig med en påminnelse:

– Vi ser det er noen kunder som ikke tenker over at den nye Vito-en er litt lavere enn den gamle. Glemmer man det, kan det gå hardt utover motordekselet. Så uansett hvor høy eller lav bilen din er, pass på hvor du kjører.

Rask hjelp

Ettersom varebilen ofte kjøres langt og hyppig, og gjerne også med tung last, er det ikke naturstridig at det kan dukke opp en utfordring.

Men hvor lang tid av arbeidsdagen din tar det om du må trille inn bilen på verkstedet for en sjekk?

– Det avhenger selvfølgelig av hva vi finner. Hvis det for eksempel omhandler slitasjedeler på bremsene, er du som regel på veien igjen et par timer senere. Dessuten har vi en praksis her gjennom «Kvalitet i arbeid» som tilsier at næringskunder skal få en diagnose på bilen i løpet av en time, sier Olsson ved Mercedes-Benz-forhandleren i Askim.

Leiebil

Dersom bilen din ufrivillig må stå i ro en dag eller tre, beroliger Olsson med følgende:

– Så lenge du har fulgt alt av servicer, har du mobilitetsgaranti. Så får du utlevert leiebil. Biler med eksempelvis kjøleaggregater, kan være utfordrende å få tak i ettersom det er så få på markedet. Men stort sett går det veldig greit. Vi klarer å tilfredsstille behovene slik at du får med deg det som er nødvendig i leiebilen, noe som gjør at du får dratt videre på jobb, avslutter han.

– Det går mest i bremser og slitasjedeler

– Det går mest i bremser og slitasjedeler

Den pålitelige partneren på fire hjul møter mange tøffe arbeidsdager i løpet av et år. Det kan naturligvis by på noe slitasje her og der.

Den pålitelige partneren på fire hjul møter mange tøffe arbeidsdager i løpet av et år. Det kan naturligvis by på noe slitasje her og der.

– Av det vi ser på varebilene som kommer inn, går det mest i bremser og slitasjedeler. Da spesielt bremseklosser og -skiver. Vi ser også noen motorlamper som lyser innimellom. Som regel er det en liten sensor som er årsaken, noe som er ganske enkelt å ordne opp i, forteller Tomas Olsson, servicesjef ved bilforhandleren Andresen i Askim.

Slitesterke biler

Selv om enkelte komponenter trenger litt ekstra kjærlighet på verkstedet, er han likevel tydelig.

– Generelt er det veldig få problemer med for eksempel Vito og Sprinter. Det er stort sett servicer det går på, det er veldig slitesterke varebiler, hevder Olsson, og kommer samtidig med en påminnelse:

– Vi ser det er noen kunder som ikke tenker over at den nye Vito-en er litt lavere enn den gamle. Glemmer man det, kan det gå hardt utover motordekselet. Så uansett hvor høy eller lav bilen din er, pass på hvor du kjører.

Rask hjelp

Ettersom varebilen ofte kjøres langt og hyppig, og gjerne også med tung last, er det ikke naturstridig at det kan dukke opp en utfordring.

Men hvor lang tid av arbeidsdagen din tar det om du må trille inn bilen på verkstedet for en sjekk?

– Det avhenger selvfølgelig av hva vi finner. Hvis det for eksempel omhandler slitasjedeler på bremsene, er du som regel på veien igjen et par timer senere. Dessuten har vi en praksis her gjennom «Kvalitet i arbeid» som tilsier at næringskunder skal få en diagnose på bilen i løpet av en time, sier Olsson ved Mercedes-Benz-forhandleren i Askim.

Leiebil

Dersom bilen din ufrivillig må stå i ro en dag eller tre, beroliger Olsson med følgende:

– Så lenge du har fulgt alt av servicer, har du mobilitetsgaranti. Så får du utlevert leiebil. Biler med eksempelvis kjøleaggregater, kan være utfordrende å få tak i ettersom det er så få på markedet. Men stort sett går det veldig greit. Vi klarer å tilfredsstille behovene slik at du får med deg det som er nødvendig i leiebilen, noe som gjør at du får dratt videre på jobb, avslutter han.

– Det går mest i bremser og slitasjedeler

– Det går mest i bremser og slitasjedeler

Den pålitelige partneren på fire hjul møter mange tøffe arbeidsdager i løpet av et år. Det kan naturligvis by på noe slitasje her og der.

Den pålitelige partneren på fire hjul møter mange tøffe arbeidsdager i løpet av et år. Det kan naturligvis by på noe slitasje her og der.

– Av det vi ser på varebilene som kommer inn, går det mest i bremser og slitasjedeler. Da spesielt bremseklosser og -skiver. Vi ser også noen motorlamper som lyser innimellom. Som regel er det en liten sensor som er årsaken, noe som er ganske enkelt å ordne opp i, forteller Tomas Olsson, servicesjef ved bilforhandleren Andresen i Askim.

Slitesterke biler

Selv om enkelte komponenter trenger litt ekstra kjærlighet på verkstedet, er han likevel tydelig.

– Generelt er det veldig få problemer med for eksempel Vito og Sprinter. Det er stort sett servicer det går på, det er veldig slitesterke varebiler, hevder Olsson, og kommer samtidig med en påminnelse:

– Vi ser det er noen kunder som ikke tenker over at den nye Vito-en er litt lavere enn den gamle. Glemmer man det, kan det gå hardt utover motordekselet. Så uansett hvor høy eller lav bilen din er, pass på hvor du kjører.

Rask hjelp

Ettersom varebilen ofte kjøres langt og hyppig, og gjerne også med tung last, er det ikke naturstridig at det kan dukke opp en utfordring.

Men hvor lang tid av arbeidsdagen din tar det om du må trille inn bilen på verkstedet for en sjekk?

– Det avhenger selvfølgelig av hva vi finner. Hvis det for eksempel omhandler slitasjedeler på bremsene, er du som regel på veien igjen et par timer senere. Dessuten har vi en praksis her gjennom «Kvalitet i arbeid» som tilsier at næringskunder skal få en diagnose på bilen i løpet av en time, sier Olsson ved Mercedes-Benz-forhandleren i Askim.

Leiebil

Dersom bilen din ufrivillig må stå i ro en dag eller tre, beroliger Olsson med følgende:

– Så lenge du har fulgt alt av servicer, har du mobilitetsgaranti. Så får du utlevert leiebil. Biler med eksempelvis kjøleaggregater, kan være utfordrende å få tak i ettersom det er så få på markedet. Men stort sett går det veldig greit. Vi klarer å tilfredsstille behovene slik at du får med deg det som er nødvendig i leiebilen, noe som gjør at du får dratt videre på jobb, avslutter han.

– Det går mest i bremser og slitasjedeler

– Det går mest i bremser og slitasjedeler

Den pålitelige partneren på fire hjul møter mange tøffe arbeidsdager i løpet av et år. Det kan naturligvis by på noe slitasje her og der.

Den pålitelige partneren på fire hjul møter mange tøffe arbeidsdager i løpet av et år. Det kan naturligvis by på noe slitasje her og der.

– Av det vi ser på varebilene som kommer inn, går det mest i bremser og slitasjedeler. Da spesielt bremseklosser og -skiver. Vi ser også noen motorlamper som lyser innimellom. Som regel er det en liten sensor som er årsaken, noe som er ganske enkelt å ordne opp i, forteller Tomas Olsson, servicesjef ved bilforhandleren Andresen i Askim.

Slitesterke biler

Selv om enkelte komponenter trenger litt ekstra kjærlighet på verkstedet, er han likevel tydelig.

– Generelt er det veldig få problemer med for eksempel Vito og Sprinter. Det er stort sett servicer det går på, det er veldig slitesterke varebiler, hevder Olsson, og kommer samtidig med en påminnelse:

– Vi ser det er noen kunder som ikke tenker over at den nye Vito-en er litt lavere enn den gamle. Glemmer man det, kan det gå hardt utover motordekselet. Så uansett hvor høy eller lav bilen din er, pass på hvor du kjører.

Rask hjelp

Ettersom varebilen ofte kjøres langt og hyppig, og gjerne også med tung last, er det ikke naturstridig at det kan dukke opp en utfordring.

Men hvor lang tid av arbeidsdagen din tar det om du må trille inn bilen på verkstedet for en sjekk?

– Det avhenger selvfølgelig av hva vi finner. Hvis det for eksempel omhandler slitasjedeler på bremsene, er du som regel på veien igjen et par timer senere. Dessuten har vi en praksis her gjennom «Kvalitet i arbeid» som tilsier at næringskunder skal få en diagnose på bilen i løpet av en time, sier Olsson ved Mercedes-Benz-forhandleren i Askim.

Leiebil

Dersom bilen din ufrivillig må stå i ro en dag eller tre, beroliger Olsson med følgende:

– Så lenge du har fulgt alt av servicer, har du mobilitetsgaranti. Så får du utlevert leiebil. Biler med eksempelvis kjøleaggregater, kan være utfordrende å få tak i ettersom det er så få på markedet. Men stort sett går det veldig greit. Vi klarer å tilfredsstille behovene slik at du får med deg det som er nødvendig i leiebilen, noe som gjør at du får dratt videre på jobb, avslutter han.

– Det går mest i bremser og slitasjedeler

– Det går mest i bremser og slitasjedeler

Den pålitelige partneren på fire hjul møter mange tøffe arbeidsdager i løpet av et år. Det kan naturligvis by på noe slitasje her og der.

Den pålitelige partneren på fire hjul møter mange tøffe arbeidsdager i løpet av et år. Det kan naturligvis by på noe slitasje her og der.

– Av det vi ser på varebilene som kommer inn, går det mest i bremser og slitasjedeler. Da spesielt bremseklosser og -skiver. Vi ser også noen motorlamper som lyser innimellom. Som regel er det en liten sensor som er årsaken, noe som er ganske enkelt å ordne opp i, forteller Tomas Olsson, servicesjef ved bilforhandleren Andresen i Askim.

Slitesterke biler

Selv om enkelte komponenter trenger litt ekstra kjærlighet på verkstedet, er han likevel tydelig.

– Generelt er det veldig få problemer med for eksempel Vito og Sprinter. Det er stort sett servicer det går på, det er veldig slitesterke varebiler, hevder Olsson, og kommer samtidig med en påminnelse:

– Vi ser det er noen kunder som ikke tenker over at den nye Vito-en er litt lavere enn den gamle. Glemmer man det, kan det gå hardt utover motordekselet. Så uansett hvor høy eller lav bilen din er, pass på hvor du kjører.

Rask hjelp

Ettersom varebilen ofte kjøres langt og hyppig, og gjerne også med tung last, er det ikke naturstridig at det kan dukke opp en utfordring.

Men hvor lang tid av arbeidsdagen din tar det om du må trille inn bilen på verkstedet for en sjekk?

– Det avhenger selvfølgelig av hva vi finner. Hvis det for eksempel omhandler slitasjedeler på bremsene, er du som regel på veien igjen et par timer senere. Dessuten har vi en praksis her gjennom «Kvalitet i arbeid» som tilsier at næringskunder skal få en diagnose på bilen i løpet av en time, sier Olsson ved Mercedes-Benz-forhandleren i Askim.

Leiebil

Dersom bilen din ufrivillig må stå i ro en dag eller tre, beroliger Olsson med følgende:

– Så lenge du har fulgt alt av servicer, har du mobilitetsgaranti. Så får du utlevert leiebil. Biler med eksempelvis kjøleaggregater, kan være utfordrende å få tak i ettersom det er så få på markedet. Men stort sett går det veldig greit. Vi klarer å tilfredsstille behovene slik at du får med deg det som er nødvendig i leiebilen, noe som gjør at du får dratt videre på jobb, avslutter han.

Modeller