Oppgraderte eVito har fått mye oppmerksomhet kan produktspesialist Bilal Hussain i Mercedes-Benz Norge fortelle.
– Etter at vi annonserte denne modellen i mai har vi hatt mange forespørsler, bekrefter han.
Det er kanskje heller ikke så rart at kundene har spisset øyne og ører. eVito gjør et solid hopp i rekkevidden. Forrige generasjon eVito kunne skilte med 150 kilometer (WLTP). Nå er den godt over doblet. Den er også klasseledende.
– Slik den står nå er den rundt 366 km rekkevidde (WLTP) med
kombinert kjøring, sier produktspesialisten.
Hussain ønsker spesielt å fremheve frem den høye effekten på hurtigladekapasiteten.
– Den lader fra 10-80 prosent på litt i underkant av 45 minutter, og det er det ingen andre som gjør per i dag, sier han.
Det burde bety en solid kur mot rekkeviddeangst. Denne bilen kommer i tillegg med forvarming, som gir enda ett pluss på rekkevidden. På den måten kan du kjøre ut av garasjen i en god og varm bil.
Den lader fra 10-80 prosent på litt i underkant av 45 minutter, og det er det ingen andre som gjør per i dag
Bilal Hussain, produktspesialist Mercedes-Benz nyttekjøretøy
eVito Tourer Long Range er egentlig en personbil som blir ombygd til varebil. Fordelen med at det er en ombygd bil er selvfølgelig utstyrsnivået. Ofte har varebiler vært noe mer sparsomt utrustet.
Ikke her. Det som tidligere har vært ekstrautstyr er nå standard. Cruise control, multimedie-systemet audio 30, klimaanlegg, varme i bakrommet som du kan styre på egenhånd – alt dette er standard. En svært hyggelig arv fra personbilutgaven.
Nye eVito kommer også med en komfortvegg. Hellingen mot varerommet gir bedre plass, flere justeringsmuligheter og mer komfort for føreren.
– Dette er tillegg på vanlig Vito, understreker Hussain.
Det finnes også muligheter på eVito du ikke har på vanlig Vito. På førstnevnte har du nemlig mulighet til å få meg luftfjæringssystemet Airmatic som ekstrautstyr.
– Med Airmatic vil bakkeklaringen justere seg etter veiforholdene, forteller Hussain.
For med lift-funksjonen Dynamic Select heves bilen opptil 35 mm i hastigheter opp til 30 km/t. Når hastigheten økes vil luftfjæringssystemet senke bilen for å øke kjørestabiliteten.
– En annet fordel med systemet er at bakkeklaringen på bilen forblir den samme når bilen er lastet tungt. Dette sørger for at kjøreegenskapene på bilen er nærmest uforandret når det er tung last i bilen, sier produktspesialisten.
Med Airmatic vil bakkeklaringen justere seg etter veiforholdene
Bilal Hussain, produktspesialist Mercedes-Benz nyttekjøretøy
Med dagens teknologi er batteripakker store og tunge. Det kommer man ikke unna. Det går nødvendigvis på bekostning av nyttelast, men Daimler har klart å tilpasse den elektriske drivlinjen til karosseriet slik at batteriet ikke spiser av kapasiteten i lasterommet.
– Batteripakken ligger flatt under bilen, og det er ingen restriksjoner inne i lasterommet. Denne er akkurat like høy som en vanlig Vito diesel. Den er også sentrert på understellet, så det er ikke noe mer akselvekt på grunn av batteripakken, sier produktspesialisten.
Batteripakken på nye eVito veier inn på 700 kilo. Det er selvsagt et moment som må vurderes opp mot bruk, om du tenker på å gå over til el-drift.
– Med den teknologien vi har nå er batteripakker er tunge. Det tar noe av nyttelasten en håndverker kan ha. En som må ha en god del verktøy, og skal losse av og på, trenger nyttelast, understreker Hussain.
Avhengig av bilens utstyr, har lasterommet en nyttelast på inntil 700 kilo. Lasteromvolumet er fra 6-6,6 kubikkmeter.
Batteripakken ligger flatt under bilen, og det er ingen restriksjoner inne i lasterommet
Bilal Hussain, produktspesialist Mercedes-Benz nyttekjøretøy
Rekkevidden og den raske hurtigladingen borger for et bredt bruksområde, både i by og land, og bør være et reelt alternativ til diesel-modellen for veldig mange. Slenger du på utstyrsnivået du her får, og den velkjente kvaliteten med stjernen i grillen er det liten tvil om at en bil som eVito burde være svært attraktiv i sitt segment.
– Våre konkurrenter er Toyota Proace Electric, Citroën ë-Jumpy og Peugeot e-Expert. De er alle bra biler, men hvis du vil ha vår rekkevidde, og litt komfort i tillegg er det ikke så mange alternativer til eVito Long Range, sier Andreas Hauger, markedssjef varebil i Mercedes-Benz Norge.
Hvis du vil ha vår rekkevidde, og litt komfort i tillegg er det ikke så mange alternativer til eVito Long Range
Andreas Hauger, markedssjef Mercedes-Benz nyttekjøretøy
Oppgraderte eVito har fått mye oppmerksomhet kan produktspesialist Bilal Hussain i Mercedes-Benz Norge fortelle.
– Etter at vi annonserte denne modellen i mai har vi hatt mange forespørsler, bekrefter han.
Det er kanskje heller ikke så rart at kundene har spisset øyne og ører. eVito gjør et solid hopp i rekkevidden. Forrige generasjon eVito kunne skilte med 150 kilometer (WLTP). Nå er den godt over doblet. Den er også klasseledende.
– Slik den står nå er den rundt 366 km rekkevidde (WLTP) med
kombinert kjøring, sier produktspesialisten.
Hussain ønsker spesielt å fremheve frem den høye effekten på hurtigladekapasiteten.
– Den lader fra 10-80 prosent på litt i underkant av 45 minutter, og det er det ingen andre som gjør per i dag, sier han.
Det burde bety en solid kur mot rekkeviddeangst. Denne bilen kommer i tillegg med forvarming, som gir enda ett pluss på rekkevidden. På den måten kan du kjøre ut av garasjen i en god og varm bil.
Den lader fra 10-80 prosent på litt i underkant av 45 minutter, og det er det ingen andre som gjør per i dag
Bilal Hussain, produktspesialist Mercedes-Benz nyttekjøretøy
eVito Tourer Long Range er egentlig en personbil som blir ombygd til varebil. Fordelen med at det er en ombygd bil er selvfølgelig utstyrsnivået. Ofte har varebiler vært noe mer sparsomt utrustet.
Ikke her. Det som tidligere har vært ekstrautstyr er nå standard. Cruise control, multimedie-systemet audio 30, klimaanlegg, varme i bakrommet som du kan styre på egenhånd – alt dette er standard. En svært hyggelig arv fra personbilutgaven.
Nye eVito kommer også med en komfortvegg. Hellingen mot varerommet gir bedre plass, flere justeringsmuligheter og mer komfort for føreren.
– Dette er tillegg på vanlig Vito, understreker Hussain.
Det finnes også muligheter på eVito du ikke har på vanlig Vito. På førstnevnte har du nemlig mulighet til å få meg luftfjæringssystemet Airmatic som ekstrautstyr.
– Med Airmatic vil bakkeklaringen justere seg etter veiforholdene, forteller Hussain.
For med lift-funksjonen Dynamic Select heves bilen opptil 35 mm i hastigheter opp til 30 km/t. Når hastigheten økes vil luftfjæringssystemet senke bilen for å øke kjørestabiliteten.
– En annet fordel med systemet er at bakkeklaringen på bilen forblir den samme når bilen er lastet tungt. Dette sørger for at kjøreegenskapene på bilen er nærmest uforandret når det er tung last i bilen, sier produktspesialisten.
Med Airmatic vil bakkeklaringen justere seg etter veiforholdene
Bilal Hussain, produktspesialist Mercedes-Benz nyttekjøretøy
Med dagens teknologi er batteripakker store og tunge. Det kommer man ikke unna. Det går nødvendigvis på bekostning av nyttelast, men Daimler har klart å tilpasse den elektriske drivlinjen til karosseriet slik at batteriet ikke spiser av kapasiteten i lasterommet.
– Batteripakken ligger flatt under bilen, og det er ingen restriksjoner inne i lasterommet. Denne er akkurat like høy som en vanlig Vito diesel. Den er også sentrert på understellet, så det er ikke noe mer akselvekt på grunn av batteripakken, sier produktspesialisten.
Batteripakken på nye eVito veier inn på 700 kilo. Det er selvsagt et moment som må vurderes opp mot bruk, om du tenker på å gå over til el-drift.
– Med den teknologien vi har nå er batteripakker er tunge. Det tar noe av nyttelasten en håndverker kan ha. En som må ha en god del verktøy, og skal losse av og på, trenger nyttelast, understreker Hussain.
Avhengig av bilens utstyr, har lasterommet en nyttelast på inntil 700 kilo. Lasteromvolumet er fra 6-6,6 kubikkmeter.
Batteripakken ligger flatt under bilen, og det er ingen restriksjoner inne i lasterommet
Bilal Hussain, produktspesialist Mercedes-Benz nyttekjøretøy
Rekkevidden og den raske hurtigladingen borger for et bredt bruksområde, både i by og land, og bør være et reelt alternativ til diesel-modellen for veldig mange. Slenger du på utstyrsnivået du her får, og den velkjente kvaliteten med stjernen i grillen er det liten tvil om at en bil som eVito burde være svært attraktiv i sitt segment.
– Våre konkurrenter er Toyota Proace Electric, Citroën ë-Jumpy og Peugeot e-Expert. De er alle bra biler, men hvis du vil ha vår rekkevidde, og litt komfort i tillegg er det ikke så mange alternativer til eVito Long Range, sier Andreas Hauger, markedssjef varebil i Mercedes-Benz Norge.
Hvis du vil ha vår rekkevidde, og litt komfort i tillegg er det ikke så mange alternativer til eVito Long Range
Andreas Hauger, markedssjef Mercedes-Benz nyttekjøretøy
Oppgraderte eVito har fått mye oppmerksomhet kan produktspesialist Bilal Hussain i Mercedes-Benz Norge fortelle.
– Etter at vi annonserte denne modellen i mai har vi hatt mange forespørsler, bekrefter han.
Det er kanskje heller ikke så rart at kundene har spisset øyne og ører. eVito gjør et solid hopp i rekkevidden. Forrige generasjon eVito kunne skilte med 150 kilometer (WLTP). Nå er den godt over doblet. Den er også klasseledende.
– Slik den står nå er den rundt 366 km rekkevidde (WLTP) med
kombinert kjøring, sier produktspesialisten.
Hussain ønsker spesielt å fremheve frem den høye effekten på hurtigladekapasiteten.
– Den lader fra 10-80 prosent på litt i underkant av 45 minutter, og det er det ingen andre som gjør per i dag, sier han.
Det burde bety en solid kur mot rekkeviddeangst. Denne bilen kommer i tillegg med forvarming, som gir enda ett pluss på rekkevidden. På den måten kan du kjøre ut av garasjen i en god og varm bil.
Den lader fra 10-80 prosent på litt i underkant av 45 minutter, og det er det ingen andre som gjør per i dag
Bilal Hussain, produktspesialist Mercedes-Benz nyttekjøretøy
eVito Tourer Long Range er egentlig en personbil som blir ombygd til varebil. Fordelen med at det er en ombygd bil er selvfølgelig utstyrsnivået. Ofte har varebiler vært noe mer sparsomt utrustet.
Ikke her. Det som tidligere har vært ekstrautstyr er nå standard. Cruise control, multimedie-systemet audio 30, klimaanlegg, varme i bakrommet som du kan styre på egenhånd – alt dette er standard. En svært hyggelig arv fra personbilutgaven.
Nye eVito kommer også med en komfortvegg. Hellingen mot varerommet gir bedre plass, flere justeringsmuligheter og mer komfort for føreren.
– Dette er tillegg på vanlig Vito, understreker Hussain.
Det finnes også muligheter på eVito du ikke har på vanlig Vito. På førstnevnte har du nemlig mulighet til å få meg luftfjæringssystemet Airmatic som ekstrautstyr.
– Med Airmatic vil bakkeklaringen justere seg etter veiforholdene, forteller Hussain.
For med lift-funksjonen Dynamic Select heves bilen opptil 35 mm i hastigheter opp til 30 km/t. Når hastigheten økes vil luftfjæringssystemet senke bilen for å øke kjørestabiliteten.
– En annet fordel med systemet er at bakkeklaringen på bilen forblir den samme når bilen er lastet tungt. Dette sørger for at kjøreegenskapene på bilen er nærmest uforandret når det er tung last i bilen, sier produktspesialisten.
Med Airmatic vil bakkeklaringen justere seg etter veiforholdene
Bilal Hussain, produktspesialist Mercedes-Benz nyttekjøretøy
Med dagens teknologi er batteripakker store og tunge. Det kommer man ikke unna. Det går nødvendigvis på bekostning av nyttelast, men Daimler har klart å tilpasse den elektriske drivlinjen til karosseriet slik at batteriet ikke spiser av kapasiteten i lasterommet.
– Batteripakken ligger flatt under bilen, og det er ingen restriksjoner inne i lasterommet. Denne er akkurat like høy som en vanlig Vito diesel. Den er også sentrert på understellet, så det er ikke noe mer akselvekt på grunn av batteripakken, sier produktspesialisten.
Batteripakken på nye eVito veier inn på 700 kilo. Det er selvsagt et moment som må vurderes opp mot bruk, om du tenker på å gå over til el-drift.
– Med den teknologien vi har nå er batteripakker er tunge. Det tar noe av nyttelasten en håndverker kan ha. En som må ha en god del verktøy, og skal losse av og på, trenger nyttelast, understreker Hussain.
Avhengig av bilens utstyr, har lasterommet en nyttelast på inntil 700 kilo. Lasteromvolumet er fra 6-6,6 kubikkmeter.
Batteripakken ligger flatt under bilen, og det er ingen restriksjoner inne i lasterommet
Bilal Hussain, produktspesialist Mercedes-Benz nyttekjøretøy
Rekkevidden og den raske hurtigladingen borger for et bredt bruksområde, både i by og land, og bør være et reelt alternativ til diesel-modellen for veldig mange. Slenger du på utstyrsnivået du her får, og den velkjente kvaliteten med stjernen i grillen er det liten tvil om at en bil som eVito burde være svært attraktiv i sitt segment.
– Våre konkurrenter er Toyota Proace Electric, Citroën ë-Jumpy og Peugeot e-Expert. De er alle bra biler, men hvis du vil ha vår rekkevidde, og litt komfort i tillegg er det ikke så mange alternativer til eVito Long Range, sier Andreas Hauger, markedssjef varebil i Mercedes-Benz Norge.
Hvis du vil ha vår rekkevidde, og litt komfort i tillegg er det ikke så mange alternativer til eVito Long Range
Andreas Hauger, markedssjef Mercedes-Benz nyttekjøretøy
Oppgraderte eVito har fått mye oppmerksomhet kan produktspesialist Bilal Hussain i Mercedes-Benz Norge fortelle.
– Etter at vi annonserte denne modellen i mai har vi hatt mange forespørsler, bekrefter han.
Det er kanskje heller ikke så rart at kundene har spisset øyne og ører. eVito gjør et solid hopp i rekkevidden. Forrige generasjon eVito kunne skilte med 150 kilometer (WLTP). Nå er den godt over doblet. Den er også klasseledende.
– Slik den står nå er den rundt 366 km rekkevidde (WLTP) med
kombinert kjøring, sier produktspesialisten.
Hussain ønsker spesielt å fremheve frem den høye effekten på hurtigladekapasiteten.
– Den lader fra 10-80 prosent på litt i underkant av 45 minutter, og det er det ingen andre som gjør per i dag, sier han.
Det burde bety en solid kur mot rekkeviddeangst. Denne bilen kommer i tillegg med forvarming, som gir enda ett pluss på rekkevidden. På den måten kan du kjøre ut av garasjen i en god og varm bil.
Den lader fra 10-80 prosent på litt i underkant av 45 minutter, og det er det ingen andre som gjør per i dag
Bilal Hussain, produktspesialist Mercedes-Benz nyttekjøretøy
eVito Tourer Long Range er egentlig en personbil som blir ombygd til varebil. Fordelen med at det er en ombygd bil er selvfølgelig utstyrsnivået. Ofte har varebiler vært noe mer sparsomt utrustet.
Ikke her. Det som tidligere har vært ekstrautstyr er nå standard. Cruise control, multimedie-systemet audio 30, klimaanlegg, varme i bakrommet som du kan styre på egenhånd – alt dette er standard. En svært hyggelig arv fra personbilutgaven.
Nye eVito kommer også med en komfortvegg. Hellingen mot varerommet gir bedre plass, flere justeringsmuligheter og mer komfort for føreren.
– Dette er tillegg på vanlig Vito, understreker Hussain.
Det finnes også muligheter på eVito du ikke har på vanlig Vito. På førstnevnte har du nemlig mulighet til å få meg luftfjæringssystemet Airmatic som ekstrautstyr.
– Med Airmatic vil bakkeklaringen justere seg etter veiforholdene, forteller Hussain.
For med lift-funksjonen Dynamic Select heves bilen opptil 35 mm i hastigheter opp til 30 km/t. Når hastigheten økes vil luftfjæringssystemet senke bilen for å øke kjørestabiliteten.
– En annet fordel med systemet er at bakkeklaringen på bilen forblir den samme når bilen er lastet tungt. Dette sørger for at kjøreegenskapene på bilen er nærmest uforandret når det er tung last i bilen, sier produktspesialisten.
Med Airmatic vil bakkeklaringen justere seg etter veiforholdene
Bilal Hussain, produktspesialist Mercedes-Benz nyttekjøretøy
Med dagens teknologi er batteripakker store og tunge. Det kommer man ikke unna. Det går nødvendigvis på bekostning av nyttelast, men Daimler har klart å tilpasse den elektriske drivlinjen til karosseriet slik at batteriet ikke spiser av kapasiteten i lasterommet.
– Batteripakken ligger flatt under bilen, og det er ingen restriksjoner inne i lasterommet. Denne er akkurat like høy som en vanlig Vito diesel. Den er også sentrert på understellet, så det er ikke noe mer akselvekt på grunn av batteripakken, sier produktspesialisten.
Batteripakken på nye eVito veier inn på 700 kilo. Det er selvsagt et moment som må vurderes opp mot bruk, om du tenker på å gå over til el-drift.
– Med den teknologien vi har nå er batteripakker er tunge. Det tar noe av nyttelasten en håndverker kan ha. En som må ha en god del verktøy, og skal losse av og på, trenger nyttelast, understreker Hussain.
Avhengig av bilens utstyr, har lasterommet en nyttelast på inntil 700 kilo. Lasteromvolumet er fra 6-6,6 kubikkmeter.
Batteripakken ligger flatt under bilen, og det er ingen restriksjoner inne i lasterommet
Bilal Hussain, produktspesialist Mercedes-Benz nyttekjøretøy
Rekkevidden og den raske hurtigladingen borger for et bredt bruksområde, både i by og land, og bør være et reelt alternativ til diesel-modellen for veldig mange. Slenger du på utstyrsnivået du her får, og den velkjente kvaliteten med stjernen i grillen er det liten tvil om at en bil som eVito burde være svært attraktiv i sitt segment.
– Våre konkurrenter er Toyota Proace Electric, Citroën ë-Jumpy og Peugeot e-Expert. De er alle bra biler, men hvis du vil ha vår rekkevidde, og litt komfort i tillegg er det ikke så mange alternativer til eVito Long Range, sier Andreas Hauger, markedssjef varebil i Mercedes-Benz Norge.
Hvis du vil ha vår rekkevidde, og litt komfort i tillegg er det ikke så mange alternativer til eVito Long Range
Andreas Hauger, markedssjef Mercedes-Benz nyttekjøretøy
Oppgraderte eVito har fått mye oppmerksomhet kan produktspesialist Bilal Hussain i Mercedes-Benz Norge fortelle.
– Etter at vi annonserte denne modellen i mai har vi hatt mange forespørsler, bekrefter han.
Det er kanskje heller ikke så rart at kundene har spisset øyne og ører. eVito gjør et solid hopp i rekkevidden. Forrige generasjon eVito kunne skilte med 150 kilometer (WLTP). Nå er den godt over doblet. Den er også klasseledende.
– Slik den står nå er den rundt 366 km rekkevidde (WLTP) med
kombinert kjøring, sier produktspesialisten.
Hussain ønsker spesielt å fremheve frem den høye effekten på hurtigladekapasiteten.
– Den lader fra 10-80 prosent på litt i underkant av 45 minutter, og det er det ingen andre som gjør per i dag, sier han.
Det burde bety en solid kur mot rekkeviddeangst. Denne bilen kommer i tillegg med forvarming, som gir enda ett pluss på rekkevidden. På den måten kan du kjøre ut av garasjen i en god og varm bil.
Den lader fra 10-80 prosent på litt i underkant av 45 minutter, og det er det ingen andre som gjør per i dag
Bilal Hussain, produktspesialist Mercedes-Benz nyttekjøretøy
eVito Tourer Long Range er egentlig en personbil som blir ombygd til varebil. Fordelen med at det er en ombygd bil er selvfølgelig utstyrsnivået. Ofte har varebiler vært noe mer sparsomt utrustet.
Ikke her. Det som tidligere har vært ekstrautstyr er nå standard. Cruise control, multimedie-systemet audio 30, klimaanlegg, varme i bakrommet som du kan styre på egenhånd – alt dette er standard. En svært hyggelig arv fra personbilutgaven.
Nye eVito kommer også med en komfortvegg. Hellingen mot varerommet gir bedre plass, flere justeringsmuligheter og mer komfort for føreren.
– Dette er tillegg på vanlig Vito, understreker Hussain.
Det finnes også muligheter på eVito du ikke har på vanlig Vito. På førstnevnte har du nemlig mulighet til å få meg luftfjæringssystemet Airmatic som ekstrautstyr.
– Med Airmatic vil bakkeklaringen justere seg etter veiforholdene, forteller Hussain.
For med lift-funksjonen Dynamic Select heves bilen opptil 35 mm i hastigheter opp til 30 km/t. Når hastigheten økes vil luftfjæringssystemet senke bilen for å øke kjørestabiliteten.
– En annet fordel med systemet er at bakkeklaringen på bilen forblir den samme når bilen er lastet tungt. Dette sørger for at kjøreegenskapene på bilen er nærmest uforandret når det er tung last i bilen, sier produktspesialisten.
Med Airmatic vil bakkeklaringen justere seg etter veiforholdene
Bilal Hussain, produktspesialist Mercedes-Benz nyttekjøretøy
Med dagens teknologi er batteripakker store og tunge. Det kommer man ikke unna. Det går nødvendigvis på bekostning av nyttelast, men Daimler har klart å tilpasse den elektriske drivlinjen til karosseriet slik at batteriet ikke spiser av kapasiteten i lasterommet.
– Batteripakken ligger flatt under bilen, og det er ingen restriksjoner inne i lasterommet. Denne er akkurat like høy som en vanlig Vito diesel. Den er også sentrert på understellet, så det er ikke noe mer akselvekt på grunn av batteripakken, sier produktspesialisten.
Batteripakken på nye eVito veier inn på 700 kilo. Det er selvsagt et moment som må vurderes opp mot bruk, om du tenker på å gå over til el-drift.
– Med den teknologien vi har nå er batteripakker er tunge. Det tar noe av nyttelasten en håndverker kan ha. En som må ha en god del verktøy, og skal losse av og på, trenger nyttelast, understreker Hussain.
Avhengig av bilens utstyr, har lasterommet en nyttelast på inntil 700 kilo. Lasteromvolumet er fra 6-6,6 kubikkmeter.
Batteripakken ligger flatt under bilen, og det er ingen restriksjoner inne i lasterommet
Bilal Hussain, produktspesialist Mercedes-Benz nyttekjøretøy
Rekkevidden og den raske hurtigladingen borger for et bredt bruksområde, både i by og land, og bør være et reelt alternativ til diesel-modellen for veldig mange. Slenger du på utstyrsnivået du her får, og den velkjente kvaliteten med stjernen i grillen er det liten tvil om at en bil som eVito burde være svært attraktiv i sitt segment.
– Våre konkurrenter er Toyota Proace Electric, Citroën ë-Jumpy og Peugeot e-Expert. De er alle bra biler, men hvis du vil ha vår rekkevidde, og litt komfort i tillegg er det ikke så mange alternativer til eVito Long Range, sier Andreas Hauger, markedssjef varebil i Mercedes-Benz Norge.
Hvis du vil ha vår rekkevidde, og litt komfort i tillegg er det ikke så mange alternativer til eVito Long Range
Andreas Hauger, markedssjef Mercedes-Benz nyttekjøretøy