Finn forhandler

Prøvekjøring

Få tilbud

Bestill service

Tømrerens første møte med Vito

Tømrerens første møte med Vito

– Jeg forventet kvalitet, det er jo det man forbinder med Mercedes-Benz. Og denne Vito-en har absolutt levd opp til det, fastslår Hording.

Tømreren er i gang med dagens gjøremål. Han manøvrerer seg frem og tilbake på byggeplassen i Ski, med den ferske arbeidskollegaen like ved. For da Hording startet i firmaet på sensommeren, var han ikke den eneste nyankomne. En splitter ny Mercedes-Benz Vito sto klar for å ønske han velkommen.

– Du er spent når du får en ny arbeidsbil. I hvert fall når du aldri har testet merket før. Men på bakgrunn av de månedene jeg har kjørt den, er inntrykket svært bra.

Utvider bilparken

Muribø AS er en tømrer- og elektrikerbedrift med hovedbase i Oppegård, drøye 20 minutter sør for Oslo sentrum. I løpet av de siste årene har de stadig fått flere varebiler med den velkjente stjerna i grillen.

– Faren min, som startet opp Muribø i 1985, hentet inn de to første for rundt ti år siden. Han ønsket å prøve noe nytt, og Mercedes-Benz viste seg å fungere godt. I dag har vi seks Vito-er, fem diesel og en elektrisk. Sistnevnte skal snart byttes inn ettersom vi har to eVito-er i bestilling, forteller Tomas Muribø, daglig leder i Muribø AS.

Så hvorfor velger firmaet som i dag teller 17 ansatte, å satse på disse bilene?

– Det er det flere grunner til. Vi kan starte med noe man ikke alltid tenker så mye over – forhandleren.

Driftssikker og komfortabel

Forhandleren Muribø sikter til, er Andresen Bil AS i Ski.

– De er veldig trivelige å prate med, og de har gode svar på det vi lurer på. Dessuten er oppfølgingen upåklagelig. Det er viktig for oss, forteller Muribø.

Lederen tar en kjapp slurk av kaffekoppen, før han kommer inn på en ny sentral grunn for Mercedes-satsingen.

– Kvaliteten på bilene. Vi lever ikke av å kjøre bil, men vi lever av at bilen alltid er tilgjengelig og der hvor våre ansatte er. Bilene oppleves som svært driftssikre, det er aldri noe tull. Og det er godt for meg å vite. At de som er ute på oppdrag, bruker tiden sin på produksjon, sier Muribø.

Et tredje element som taler for Mercedes-Benz, er ifølge Muribø funksjonalitet og komfort.

– Vito-ene er svært gode å kjøre. Det eneste er at vi hadde ønsket oss enda bedre svingradius, men alt i alt leverer de til gagns på kjøreopplevelse. I tillegg er dette biler som er store og gode med plass til det utstyret vi skal ha med. Enten det er snakk om elektrikere eller tømrere.

Verdsettes høyt

Apropos siste utsagn - det var først og fremst elektrikerne som hadde firmaets Mercedes-biler. Nå har flere tømrere fått sjansen.

– Den har god plass baki, og innredninga fungerer fint. Det er smartfloor med skuffeløsninger ved alle tre dørene, oppheng for stige, takstativ og hengerfeste. Jeg har alt jeg trenger for å gjøre jobben min, fastslår Hording.

Han får følge av kollega Geir Andreassen (50). Også han er ny i Muribø og kjører Mercedes-Benz for første gang. Nærmere bestemt en Vito, 2017-modell.

– Jeg har erfaring fra flere andre merker, men jeg må innrømme at kjørekomforten er noe helt annet enn jeg har opplevd tidligere. Den er overlegent best, sier Andreassen, før han legger til:

– Det viktigste er selvfølgelig funksjonaliteten. Men komforten spiller også en rolle. Er buksa litt for trang, er den trang hver gang du bøyer deg. Kjøreopplevelsen er viktig når man har en bil man faktisk bruker hver dag.

Både elektrisk og diesel

Andreassen skal for øvrig ikke kjøre sin 2017-modell i lang tid. Han er en av dem som skal få eVito i nærmeste fremtid.

– Jeg skal ikke legge skjul på at jeg er spent. Hvordan det blir med rekkevidden, lading osv. Men det tror jeg går seg fort til, og jeg har i hvert fall fått litt erfaring med Mercedes-Benz generelt nå. Det gir meg en trygghet - også med tanke på den elektriske utgaven, sier han.

Sjefen selv mener bilparken blir komplementerende med valget av Vito-modeller.

– Vi ønsker å ha en grønn profil, noe vi får styrket med elbilene. Samtidig får vi ikke firehjulstrekk og hengerfeste på dem ennå, noe vi får med dieselbilen. Så sammen dekker de våre behov, avslutter Tomas Muribø.

Tømrerens første møte med Vito

Tømrerens første møte med Vito

Da Kim Hording (42) trappet opp til første arbeidsdag hos Muribø AS, hadde han aldri kjørt Mercedes-Benz før. Tre måneder senere er håndverkeren krystallklar.

– Jeg forventet kvalitet, det er jo det man forbinder med Mercedes-Benz. Og denne Vito-en har absolutt levd opp til det, fastslår Hording.

Tømreren er i gang med dagens gjøremål. Han manøvrerer seg frem og tilbake på byggeplassen i Ski, med den ferske arbeidskollegaen like ved. For da Hording startet i firmaet på sensommeren, var han ikke den eneste nyankomne. En splitter ny Mercedes-Benz Vito sto klar for å ønske han velkommen.

– Du er spent når du får en ny arbeidsbil. I hvert fall når du aldri har testet merket før. Men på bakgrunn av de månedene jeg har kjørt den, er inntrykket svært bra.

Vi lever ikke av å kjøre bil, men vi lever av at bilen alltid er tilgjengelig og der hvor våre ansatte er.
Tomas Muribø, daglig leder i Muribø AS

Utvider bilparken

Muribø AS er en tømrer- og elektrikerbedrift med hovedbase i Oppegård, drøye 20 minutter sør for Oslo sentrum. I løpet av de siste årene har de stadig fått flere varebiler med den velkjente stjerna i grillen.

– Faren min, som startet opp Muribø i 1985, hentet inn de to første for rundt ti år siden. Han ønsket å prøve noe nytt, og Mercedes-Benz viste seg å fungere godt. I dag har vi seks Vito-er, fem diesel og en elektrisk. Sistnevnte skal snart byttes inn ettersom vi har to eVito-er i bestilling, forteller Tomas Muribø, daglig leder i Muribø AS.

Så hvorfor velger firmaet som i dag teller 17 ansatte, å satse på disse bilene?

– Det er det flere grunner til. Vi kan starte med noe man ikke alltid tenker så mye over – forhandleren.

Driftssikker og komfortabel

Forhandleren Muribø sikter til, er Andresen Bil AS i Ski.

– De er veldig trivelige å prate med, og de har gode svar på det vi lurer på. Dessuten er oppfølgingen upåklagelig. Det er viktig for oss, forteller Muribø.

Lederen tar en kjapp slurk av kaffekoppen, før han kommer inn på en ny sentral grunn for Mercedes-satsingen.

– Kvaliteten på bilene. Vi lever ikke av å kjøre bil, men vi lever av at bilen alltid er tilgjengelig og der hvor våre ansatte er. Bilene oppleves som svært driftssikre, det er aldri noe tull. Og det er godt for meg å vite. At de som er ute på oppdrag, bruker tiden sin på produksjon, sier Muribø.

Et tredje element som taler for Mercedes-Benz, er ifølge Muribø funksjonalitet og komfort.

– Vito-ene er svært gode å kjøre. Det eneste er at vi hadde ønsket oss enda bedre svingradius, men alt i alt leverer de til gagns på kjøreopplevelse. I tillegg er dette biler som er store og gode med plass til det utstyret vi skal ha med. Enten det er snakk om elektrikere eller tømrere.

Jeg har erfaring fra flere andre merker, men jeg må innrømme at kjørekomforten er noe helt annet enn jeg har opplevd tidligere.
Geir Andreassen, tømrer i Muribø AS

Verdsettes høyt

Apropos siste utsagn - det var først og fremst elektrikerne som hadde firmaets Mercedes-biler. Nå har flere tømrere fått sjansen.

– Den har god plass baki, og innredninga fungerer fint. Det er smartfloor med skuffeløsninger ved alle tre dørene, oppheng for stige, takstativ og hengerfeste. Jeg har alt jeg trenger for å gjøre jobben min, fastslår Hording.

Han får følge av kollega Geir Andreassen (50). Også han er ny i Muribø og kjører Mercedes-Benz for første gang. Nærmere bestemt en Vito, 2017-modell.

– Jeg har erfaring fra flere andre merker, men jeg må innrømme at kjørekomforten er noe helt annet enn jeg har opplevd tidligere. Den er overlegent best, sier Andreassen, før han legger til:

– Det viktigste er selvfølgelig funksjonaliteten. Men komforten spiller også en rolle. Er buksa litt for trang, er den trang hver gang du bøyer deg. Kjøreopplevelsen er viktig når man har en bil man faktisk bruker hver dag.

Både elektrisk og diesel

Andreassen skal for øvrig ikke kjøre sin 2017-modell i lang tid. Han er en av dem som skal få eVito i nærmeste fremtid.

– Jeg skal ikke legge skjul på at jeg er spent. Hvordan det blir med rekkevidden, lading osv. Men det tror jeg går seg fort til, og jeg har i hvert fall fått litt erfaring med Mercedes-Benz generelt nå. Det gir meg en trygghet - også med tanke på den elektriske utgaven, sier han.

Sjefen selv mener bilparken blir komplementerende med valget av Vito-modeller.

– Vi ønsker å ha en grønn profil, noe vi får styrket med elbilene. Samtidig får vi ikke firehjulstrekk og hengerfeste på dem ennå, noe vi får med dieselbilen. Så sammen dekker de våre behov, avslutter Tomas Muribø.

Tømrerens første møte med Vito

Tømrerens første møte med Vito

Da Kim Hording (42) trappet opp til første arbeidsdag hos Muribø AS, hadde han aldri kjørt Mercedes-Benz før. Tre måneder senere er håndverkeren krystallklar.

– Jeg forventet kvalitet, det er jo det man forbinder med Mercedes-Benz. Og denne Vito-en har absolutt levd opp til det, fastslår Hording.

Tømreren er i gang med dagens gjøremål. Han manøvrerer seg frem og tilbake på byggeplassen i Ski, med den ferske arbeidskollegaen like ved. For da Hording startet i firmaet på sensommeren, var han ikke den eneste nyankomne. En splitter ny Mercedes-Benz Vito sto klar for å ønske han velkommen.

– Du er spent når du får en ny arbeidsbil. I hvert fall når du aldri har testet merket før. Men på bakgrunn av de månedene jeg har kjørt den, er inntrykket svært bra.

Vi lever ikke av å kjøre bil, men vi lever av at bilen alltid er tilgjengelig og der hvor våre ansatte er.
Tomas Muribø, daglig leder i Muribø AS

Utvider bilparken

Muribø AS er en tømrer- og elektrikerbedrift med hovedbase i Oppegård, drøye 20 minutter sør for Oslo sentrum. I løpet av de siste årene har de stadig fått flere varebiler med den velkjente stjerna i grillen.

– Faren min, som startet opp Muribø i 1985, hentet inn de to første for rundt ti år siden. Han ønsket å prøve noe nytt, og Mercedes-Benz viste seg å fungere godt. I dag har vi seks Vito-er, fem diesel og en elektrisk. Sistnevnte skal snart byttes inn ettersom vi har to eVito-er i bestilling, forteller Tomas Muribø, daglig leder i Muribø AS.

Så hvorfor velger firmaet som i dag teller 17 ansatte, å satse på disse bilene?

– Det er det flere grunner til. Vi kan starte med noe man ikke alltid tenker så mye over – forhandleren.

Driftssikker og komfortabel

Forhandleren Muribø sikter til, er Andresen Bil AS i Ski.

– De er veldig trivelige å prate med, og de har gode svar på det vi lurer på. Dessuten er oppfølgingen upåklagelig. Det er viktig for oss, forteller Muribø.

Lederen tar en kjapp slurk av kaffekoppen, før han kommer inn på en ny sentral grunn for Mercedes-satsingen.

– Kvaliteten på bilene. Vi lever ikke av å kjøre bil, men vi lever av at bilen alltid er tilgjengelig og der hvor våre ansatte er. Bilene oppleves som svært driftssikre, det er aldri noe tull. Og det er godt for meg å vite. At de som er ute på oppdrag, bruker tiden sin på produksjon, sier Muribø.

Et tredje element som taler for Mercedes-Benz, er ifølge Muribø funksjonalitet og komfort.

– Vito-ene er svært gode å kjøre. Det eneste er at vi hadde ønsket oss enda bedre svingradius, men alt i alt leverer de til gagns på kjøreopplevelse. I tillegg er dette biler som er store og gode med plass til det utstyret vi skal ha med. Enten det er snakk om elektrikere eller tømrere.

Jeg har erfaring fra flere andre merker, men jeg må innrømme at kjørekomforten er noe helt annet enn jeg har opplevd tidligere.
Geir Andreassen, tømrer i Muribø AS

Verdsettes høyt

Apropos siste utsagn - det var først og fremst elektrikerne som hadde firmaets Mercedes-biler. Nå har flere tømrere fått sjansen.

– Den har god plass baki, og innredninga fungerer fint. Det er smartfloor med skuffeløsninger ved alle tre dørene, oppheng for stige, takstativ og hengerfeste. Jeg har alt jeg trenger for å gjøre jobben min, fastslår Hording.

Han får følge av kollega Geir Andreassen (50). Også han er ny i Muribø og kjører Mercedes-Benz for første gang. Nærmere bestemt en Vito, 2017-modell.

– Jeg har erfaring fra flere andre merker, men jeg må innrømme at kjørekomforten er noe helt annet enn jeg har opplevd tidligere. Den er overlegent best, sier Andreassen, før han legger til:

– Det viktigste er selvfølgelig funksjonaliteten. Men komforten spiller også en rolle. Er buksa litt for trang, er den trang hver gang du bøyer deg. Kjøreopplevelsen er viktig når man har en bil man faktisk bruker hver dag.

Både elektrisk og diesel

Andreassen skal for øvrig ikke kjøre sin 2017-modell i lang tid. Han er en av dem som skal få eVito i nærmeste fremtid.

– Jeg skal ikke legge skjul på at jeg er spent. Hvordan det blir med rekkevidden, lading osv. Men det tror jeg går seg fort til, og jeg har i hvert fall fått litt erfaring med Mercedes-Benz generelt nå. Det gir meg en trygghet - også med tanke på den elektriske utgaven, sier han.

Sjefen selv mener bilparken blir komplementerende med valget av Vito-modeller.

– Vi ønsker å ha en grønn profil, noe vi får styrket med elbilene. Samtidig får vi ikke firehjulstrekk og hengerfeste på dem ennå, noe vi får med dieselbilen. Så sammen dekker de våre behov, avslutter Tomas Muribø.

Tømrerens første møte med Vito

Tømrerens første møte med Vito

Da Kim Hording (42) trappet opp til første arbeidsdag hos Muribø AS, hadde han aldri kjørt Mercedes-Benz før. Tre måneder senere er håndverkeren krystallklar.

– Jeg forventet kvalitet, det er jo det man forbinder med Mercedes-Benz. Og denne Vito-en har absolutt levd opp til det, fastslår Hording.

Tømreren er i gang med dagens gjøremål. Han manøvrerer seg frem og tilbake på byggeplassen i Ski, med den ferske arbeidskollegaen like ved. For da Hording startet i firmaet på sensommeren, var han ikke den eneste nyankomne. En splitter ny Mercedes-Benz Vito sto klar for å ønske han velkommen.

– Du er spent når du får en ny arbeidsbil. I hvert fall når du aldri har testet merket før. Men på bakgrunn av de månedene jeg har kjørt den, er inntrykket svært bra.

Utvider bilparken

Muribø AS er en tømrer- og elektrikerbedrift med hovedbase i Oppegård, drøye 20 minutter sør for Oslo sentrum. I løpet av de siste årene har de stadig fått flere varebiler med den velkjente stjerna i grillen.

– Faren min, som startet opp Muribø i 1985, hentet inn de to første for rundt ti år siden. Han ønsket å prøve noe nytt, og Mercedes-Benz viste seg å fungere godt. I dag har vi seks Vito-er, fem diesel og en elektrisk. Sistnevnte skal snart byttes inn ettersom vi har to eVito-er i bestilling, forteller Tomas Muribø, daglig leder i Muribø AS.

Så hvorfor velger firmaet som i dag teller 17 ansatte, å satse på disse bilene?

– Det er det flere grunner til. Vi kan starte med noe man ikke alltid tenker så mye over – forhandleren.

Driftssikker og komfortabel

Forhandleren Muribø sikter til, er Andresen Bil AS i Ski.

– De er veldig trivelige å prate med, og de har gode svar på det vi lurer på. Dessuten er oppfølgingen upåklagelig. Det er viktig for oss, forteller Muribø.

Lederen tar en kjapp slurk av kaffekoppen, før han kommer inn på en ny sentral grunn for Mercedes-satsingen.

– Kvaliteten på bilene. Vi lever ikke av å kjøre bil, men vi lever av at bilen alltid er tilgjengelig og der hvor våre ansatte er. Bilene oppleves som svært driftssikre, det er aldri noe tull. Og det er godt for meg å vite. At de som er ute på oppdrag, bruker tiden sin på produksjon, sier Muribø.

Et tredje element som taler for Mercedes-Benz, er ifølge Muribø funksjonalitet og komfort.

– Vito-ene er svært gode å kjøre. Det eneste er at vi hadde ønsket oss enda bedre svingradius, men alt i alt leverer de til gagns på kjøreopplevelse. I tillegg er dette biler som er store og gode med plass til det utstyret vi skal ha med. Enten det er snakk om elektrikere eller tømrere.

Verdsettes høyt

Apropos siste utsagn - det var først og fremst elektrikerne som hadde firmaets Mercedes-biler. Nå har flere tømrere fått sjansen.

– Den har god plass baki, og innredninga fungerer fint. Det er smartfloor med skuffeløsninger ved alle tre dørene, oppheng for stige, takstativ og hengerfeste. Jeg har alt jeg trenger for å gjøre jobben min, fastslår Hording.

Han får følge av kollega Geir Andreassen (50). Også han er ny i Muribø og kjører Mercedes-Benz for første gang. Nærmere bestemt en Vito, 2017-modell.

– Jeg har erfaring fra flere andre merker, men jeg må innrømme at kjørekomforten er noe helt annet enn jeg har opplevd tidligere. Den er overlegent best, sier Andreassen, før han legger til:

– Det viktigste er selvfølgelig funksjonaliteten. Men komforten spiller også en rolle. Er buksa litt for trang, er den trang hver gang du bøyer deg. Kjøreopplevelsen er viktig når man har en bil man faktisk bruker hver dag.

Både elektrisk og diesel

Andreassen skal for øvrig ikke kjøre sin 2017-modell i lang tid. Han er en av dem som skal få eVito i nærmeste fremtid.

– Jeg skal ikke legge skjul på at jeg er spent. Hvordan det blir med rekkevidden, lading osv. Men det tror jeg går seg fort til, og jeg har i hvert fall fått litt erfaring med Mercedes-Benz generelt nå. Det gir meg en trygghet - også med tanke på den elektriske utgaven, sier han.

Sjefen selv mener bilparken blir komplementerende med valget av Vito-modeller.

– Vi ønsker å ha en grønn profil, noe vi får styrket med elbilene. Samtidig får vi ikke firehjulstrekk og hengerfeste på dem ennå, noe vi får med dieselbilen. Så sammen dekker de våre behov, avslutter Tomas Muribø.

Tømrerens første møte med Vito

Tømrerens første møte med Vito

Da Kim Hording (42) trappet opp til første arbeidsdag hos Muribø AS, hadde han aldri kjørt Mercedes-Benz før. Tre måneder senere er håndverkeren krystallklar.

– Jeg forventet kvalitet, det er jo det man forbinder med Mercedes-Benz. Og denne Vito-en har absolutt levd opp til det, fastslår Hording.

Tømreren er i gang med dagens gjøremål. Han manøvrerer seg frem og tilbake på byggeplassen i Ski, med den ferske arbeidskollegaen like ved. For da Hording startet i firmaet på sensommeren, var han ikke den eneste nyankomne. En splitter ny Mercedes-Benz Vito sto klar for å ønske han velkommen.

– Du er spent når du får en ny arbeidsbil. I hvert fall når du aldri har testet merket før. Men på bakgrunn av de månedene jeg har kjørt den, er inntrykket svært bra.

Vi lever ikke av å kjøre bil, men vi lever av at bilen alltid er tilgjengelig og der hvor våre ansatte er.
Tomas Muribø, daglig leder i Muribø AS

Utvider bilparken

Muribø AS er en tømrer- og elektrikerbedrift med hovedbase i Oppegård, drøye 20 minutter sør for Oslo sentrum. I løpet av de siste årene har de stadig fått flere varebiler med den velkjente stjerna i grillen.

– Faren min, som startet opp Muribø i 1985, hentet inn de to første for rundt ti år siden. Han ønsket å prøve noe nytt, og Mercedes-Benz viste seg å fungere godt. I dag har vi seks Vito-er, fem diesel og en elektrisk. Sistnevnte skal snart byttes inn ettersom vi har to eVito-er i bestilling, forteller Tomas Muribø, daglig leder i Muribø AS.

Så hvorfor velger firmaet som i dag teller 17 ansatte, å satse på disse bilene?

– Det er det flere grunner til. Vi kan starte med noe man ikke alltid tenker så mye over – forhandleren.

Driftssikker og komfortabel

Forhandleren Muribø sikter til, er Andresen Bil AS i Ski.

– De er veldig trivelige å prate med, og de har gode svar på det vi lurer på. Dessuten er oppfølgingen upåklagelig. Det er viktig for oss, forteller Muribø.

Lederen tar en kjapp slurk av kaffekoppen, før han kommer inn på en ny sentral grunn for Mercedes-satsingen.

– Kvaliteten på bilene. Vi lever ikke av å kjøre bil, men vi lever av at bilen alltid er tilgjengelig og der hvor våre ansatte er. Bilene oppleves som svært driftssikre, det er aldri noe tull. Og det er godt for meg å vite. At de som er ute på oppdrag, bruker tiden sin på produksjon, sier Muribø.

Et tredje element som taler for Mercedes-Benz, er ifølge Muribø funksjonalitet og komfort.

– Vito-ene er svært gode å kjøre. Det eneste er at vi hadde ønsket oss enda bedre svingradius, men alt i alt leverer de til gagns på kjøreopplevelse. I tillegg er dette biler som er store og gode med plass til det utstyret vi skal ha med. Enten det er snakk om elektrikere eller tømrere.

Jeg har erfaring fra flere andre merker, men jeg må innrømme at kjørekomforten er noe helt annet enn jeg har opplevd tidligere.
Geir Andreassen, tømrer i Muribø AS

Verdsettes høyt

Apropos siste utsagn - det var først og fremst elektrikerne som hadde firmaets Mercedes-biler. Nå har flere tømrere fått sjansen.

– Den har god plass baki, og innredninga fungerer fint. Det er smartfloor med skuffeløsninger ved alle tre dørene, oppheng for stige, takstativ og hengerfeste. Jeg har alt jeg trenger for å gjøre jobben min, fastslår Hording.

Han får følge av kollega Geir Andreassen (50). Også han er ny i Muribø og kjører Mercedes-Benz for første gang. Nærmere bestemt en Vito, 2017-modell.

– Jeg har erfaring fra flere andre merker, men jeg må innrømme at kjørekomforten er noe helt annet enn jeg har opplevd tidligere. Den er overlegent best, sier Andreassen, før han legger til:

– Det viktigste er selvfølgelig funksjonaliteten. Men komforten spiller også en rolle. Er buksa litt for trang, er den trang hver gang du bøyer deg. Kjøreopplevelsen er viktig når man har en bil man faktisk bruker hver dag.

Både elektrisk og diesel

Andreassen skal for øvrig ikke kjøre sin 2017-modell i lang tid. Han er en av dem som skal få eVito i nærmeste fremtid.

– Jeg skal ikke legge skjul på at jeg er spent. Hvordan det blir med rekkevidden, lading osv. Men det tror jeg går seg fort til, og jeg har i hvert fall fått litt erfaring med Mercedes-Benz generelt nå. Det gir meg en trygghet - også med tanke på den elektriske utgaven, sier han.

Sjefen selv mener bilparken blir komplementerende med valget av Vito-modeller.

– Vi ønsker å ha en grønn profil, noe vi får styrket med elbilene. Samtidig får vi ikke firehjulstrekk og hengerfeste på dem ennå, noe vi får med dieselbilen. Så sammen dekker de våre behov, avslutter Tomas Muribø.

Modeller